سخنگوی ستاد ملی: واکسن‌های سینوفارم هیچ تفاوتی با هم ندارد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن‌های سینوفارم تزریق شده در کشور هیچ تفاوتی با واکسن‌های تزریقی در چین و خیلی از کشورهای دیگر ندارد و قضاوت در خصوص این واکسن براساس قیمت صحیح نیست.

به گزارش ایمنا، علیرضا رئیسی اظهار کرد: واکسن سینوفارم‌هایی که در کشور مصرف شده، همان واکسن‌هایی است که در خود چین و خیلی از کشورهای دیگر استفاده شده و هیچ تفاوتی با سینوفارم‌های دیگر ندارد.

وی تاکید کرد: بر اساس قیمت نمی‌توان قضاوت کرد که این واکسن یک واکسن درجه دو و یا درجه یک و یا متفاوت است و علت آن هم این است که شرکت‌های واکسن ساز برای بعضی از کشورها یک قیمت دارند و برخی مواقع با قیمت پایین‌تر واکسن خود را ارائه می‌دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به عنوان مثال معمولاً واکسنی که به سبد کووکس می‌فروشند، خیلی قیمت آن پایین‌تر است یا اینکه به بعضی از کشورهای دیگر که می‌فروشند ممکن است قیمت آن خیلی پایین‌تر باشد و اصولاً خود سینوفارم قیمتش را نسبت به قبل ارزان کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: بنابراین صحبت این روزنامه کاملاً کذب است و واقعاً باید پیگیری حقوقی شود و اگر مستنداتی وجود دارد باید ارائه شود و این به نوعی تشویش اذهان عمومی است که این روزنامه انجام داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 518702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.