۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
جزئیات طرح جهش تولید مسکن چیست؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سه بار رفت و برگشت این طرح به شورای نگهبان نهایتاً در روزهای گذشته مورد تایید اعضای محترم شورای نگهبان قرار گرفت.

اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مصوبه جهش تولید مسکن اظهار کرد: طرح جهش تولید مسکن توسط کمیسیون عمران مطرح شد در راستای کارآمد کردن این طرح بسیاری از کارشناسان تخصصی حوزه مسکن و نمایندگان دولت ساعت‌ها به بررسی دقیق آن پرداخته‌اند.

وی افزود: پس از سه بار رفت و برگشت این طرح به شورای نگهبان نهایتاً طی روزهای گذشته مورد تأیید اعضای محترم شورای نگهبان قرار گرفت و قطعاً در روزهای آینده توسط رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده و لازم‌الاجرا توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس این طرح بانک‌ها موظف می‌شوند بخشی از محل سود اعتبارات تسهیلاتی را برای مسکن در اختیار مردم قرار دهند همچنین در این طرح دولت موظف است هر سال یک میلیون واحد مسکن را در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار دهد.

حسین زهی خاطرنشان کرد: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن توسط دولت از جمله وعده‌های رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری همچنین از مهمترین نکات برنامه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی بود بر همین اساس امیدواریم در راستای اجرای این طرح، وعده تامین مسکن دولت نیز عملی شود و از روند صعودی قیمت مسکن جلوگیری شود.

کد خبر 518697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.