برنج از ابتدای سال ۴۸ درصد گران شده است/ افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت سویا

دبیر اتحادیه بنکداران کشور با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت سویا نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: هیچ مشکلی در تأمین برنج وجود نداشته تنها از ابتدای سال تا کنون ۴۸ درصد افزایش قیمت داشته به طوری که قیمت برنج مرغوب از هر کیلو ۳۱ هزار تومان به ۴۶ هزار تومان رسیده است.

قاسمعلی حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سویا کمیاب یا نایاب نشده است اما به دلیل گرانی و کاهش قدرت خرید مردم جایگزین گوشت قرمز شده است به طوری که حتی در برخی از کنسروها نیز از سویا استفاده می‌شود.

وی افزود: در ایران هیچ گاه با کمبود کالا مواجه نمی‌شویم بلکه کالاها گران می‌شود، در چنین مواقعی ممکن است آن کالا با قیمت دولتی در بازار موجود نباشد اما در بازار آزاد به اندازه کافی با قیمت چند برابری موجود است.

دبیر اتحادیه بنکداران کشور گفت: اکنون قیمت سویا بین ۱۹ هزار تومان تا ۲۱ هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در رابطه با قیمت برنج اظهار کرد: هیچ مشکلی در تأمین برنج وجود ندارد تنها از ابتدای سال تا کنون ۴۸ درصد افزایش قیمت داشته است به طوری که قیمت برنج مرغوب از هر کیلو ۳۱ هزار تومان به ۴۶ هزار تومان رسیده است.

کد خبر 518696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.