اورشلیم پست: بنت درباره ایران تسلیم بایدن شد

اورشلیم پست به نقل از برخی نمایندگان صهیونیستی مدعی شد که نخست‌وزیر این رژیم در دیدار هفته گذشته خود با رئیس‌جمهوری آمریکا تسلیم خواسته‌های وی در قبال ایران شده است.

به گزارش ایمنا، اورشلیم پست نوشت: زاجی هانگبی، نماینده صهیونیستی از حزب لیکود روز سه‌شنبه در جلسه ویژه کنست مدعی شد که بنی گانتز، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتوانسته در قبال فشارهای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال مسئله ایران ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه نخست‌وزیرهای پیشین رژیم صهیونیستی در برابر فشارهای رئیس‌جمهور آمریکا ایستادگی می‌کردند، گفت: این برای آنها نیز آسان یا راحت نبوده است. ما نخست‌وزیرهایمان را انتخاب نمی‌کنیم تا از آنها در کاخ سفید تمجید شود.

این مقام صهیونیستی ادامه داد: گانتز باید می‌گفت که آقای رئیس‌جمهور من به دیدگاه شما احترام می‌گذارم اما ما ملزم به پیروی از توافق نیستیم و به ایران اجازه نخواهیم داد که قدرت حذف‌کردنمان از نقشه را به دست آورد و ما برای دفاع از خودمان نیاز به اجازه‌گرفتن نداریم. گانتز در گفتن این حرف‌ها ناکام ماند. این حرف‌هایی بود که در کاخ سفید زده نشد و چون زده نشد، ما اعتمادی به این دولت نداریم.

متین کاناها، وزیر امور مذهبی رژیم صهیونیستی که ارتباط نزدیکی با کابینه نفتالی بنت دارد در پاسخ مدعی شد که این شرایط در قبال ایران از نتانیاهو به دولت جدید رسیده است و این رژیم از طرفین توافق هسته‌ای محسوب نمی‌شود.

وی افزود: اسرائیل این حق را دارد که در قبال مسئله ایران برای خود تصمیم‌گیری کند. حزب مخالف در قبال مسئله ایران حمایت خود را نشان دهد و آن را ابزاری برای سیاست نکند.

سیمشا راثمن، نماینده کنست با محکوم‌کردن پاسخ وزیر امور مذهبی این رژیم به انتقادات وارده گفت: ظاهراً در قبال ایران نیز همانند دیگر مسائل امنیتی تنها کاری که می‌توانیم دعا کردن است؛ به همین خاطر است که وزیر امور مذهبی را برای پاسخ‌دهی به این مسئله فرستاده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 518672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.