وضعیت شهرداری کرج زیر ذره‌بین شورا

توجه به معیشت کارگران، پرهیز از برخورد با کارشناسان منتقد شهرداری، مقابله با افزایش نیرو در شهرداری و توجه به زیرساخت‌های فناورانه کرج، اولویت‌های شورا پس از بازدیدهای اخیر اعضای شورای این کلانشهر بود که در نهمین جلسه رسمی شورا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه منعمی خزانه دار و رئیس کمیته بانوان، کودک وخانواده شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، اظهار کرد: در بازدیدی که به عنوان ناظر از یکی از مناطق شهرداری داشتم در خصوص سطح منطقه و شهرداری اطلاعاتی از کارشناسان گرفته شد که این موضوع باعث نبود امنیت شغلی برای کارشناسان در صورتیکه با عضو شورا صحبت داشته باشند شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا از مدیران مجموعه شهرداری درخواست دارم از برخوردهای اینچنینی بپرهیزند زیرا ارتباط بنده با کارشناسان مجموعه حفظ خواهد شد و به عنوان ناظر نیازمند کسب اطلاعات از این کارشناسان هستم.

رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تفکر باید سیستمی و نگاه یکپارچه باشد، یادآور شد: قطعاً جهت کسب اطلاعات بیشتر به عنوان ناظر با کارشناسان صحبت خواهم کرد تا نظارت دقیق‌تری اتفاق بیفتد.

معیشت کارگران و پاکبان‌ها را فراموش نکردیم

علی قاسم پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: شهرداری گزارش کاملی از روند اقدامات در برخورد با مسببین فوت مرحوم "شاهمرادی" به شورای شهر ارائه داده و از خانواده این مرحوم زحمت‌ش شهرداری حمایت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به انجام نشدن تعهدات پیمانکاران خدمات شهری در قبال پاکبانان و رعایت نشدن نکات فنی در رعایت احوال پاکبانان به خصوص سلامتی و معیشت آنها تذکر می‌دهم چنانچه بعد از این اتفاقی برای پاکبانان به وجود آید یا در روند بررسی صورت گزارش تخلفی شود از حق مردم کوتاه نمی‌آییم.

قاسم پور اضافه کرد: شرکت‌های پیمانکاری شهرداری کرج طبق دستورالعمل‌های استاندارد باید تجهیزات و امنیت شغلی پاکبانان را اولویت اصلی خود قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شهرداری باید در راه احقاق حقوق کارگران و اجرای عدالت گام بردارد، یادآور شد: در ابتدای دوره خدمت در شورا اولویت توجه به معیشت کارگران و پاکبان‌ها را فراموش نکردیم و جزو اولویت‌های شورای شهر است.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری وظایف اصلی خود را به درستی انجام نمی‌دهند در این راستا شهرداری مکلف به پیگیری تخلفات است.

کیفیت اجرای پروژه‌ها کمرنگ است

حسین مهاجری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: با عنایت به بازدید از پروژه‌های در حال احداث شهرداری مشاهده شد که کیفیت اجرای پروژه‌ها به علت سرعت در اجرای آنها کمرنگ شده است و مواردی از قبیل مهار اجزای غیر سازه‌ای و مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان تا حد زیادی رعایت نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: اعلام می‌دارم موارد فنی در پروژه‌های شهرداری به دقت رعایت شود و ناظرین مربوطه با نظارت دقیق و طبق مقررات ملی ساختمان باعث افزایش کیفیت ساختمان‌های در حال اجرا شوند.

مهاجری خاطرنشان کرد: هیچ اجباری در اجرای پروژه‌ای که به هر دلیلی از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار نیست، نبوده و نباید برای تسریع عملیات اجرایی اصول و کیفیت استاندارد زیر پا گذاشته شود.

سامانه‌های فاوا در اولویت باشد

محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه باید خدمت رسانی مهمترین اولویت شهرداری کرج به شهروندان باشد، اظهار کرد: مدیران و مجموعه مدیریت شهر همواره بر اخلاق مداری و رعایت انصاف به وظایف قانونی خود و امور محوله بپردازند تا شهروندان رایحه خوش خدمت را استشمام کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج به شروع روان سازی فرآیندهای خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: مدیران شهری با اجرای طرح "پنجره خدمت" خود را موظف به خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان بدانند و در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به مردم ساعی و پرتلاش در صحنه حضور داشته باشند و رضایت‌مندی شهروندان را در پیشانی اهداف خود قرار دهند.

اسدیان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تذکرات اعضای شورای شهر به شهردار خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نگاه صحیحی به نطق پیش از دستور بنده و همکاران داشته و موارد مطرح شده در نطق پیش از دستور توسط مدیران شهری پیگیری شود.

وی تاکید کرد: شهرداری فقط به ساخت و بهره برداری از بوستان‌های شهری بسنده نکند و در کنار آن از پروژه‌های دیتا سنتر و سامانه‌های فاوا را نیز در اولویت قرار دهد.

باید مانع افزایش نیرو به بدنه شهرداری باشیم‌

جواد چپردار، رئیس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به بازدید و سرکشی اعضای شورای شهر از نحوه خدمت رسانی در مناطق ده‌گانه این کلانشهر، گفت: اعضای شورای دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج این بازدیدها را با اهتمام جهادی و انقلابی شروع کرده‌اند؛ امیدواریم روند رسیدگی و سرکشی‌ها با همین جدیت مورد پیگیری مدیریت شهرداری قرار گیرد.

چپردار تصریح کرد: از آقای شهردار تقاضا می‌شود در راستای رویکرد پاسخگویی به منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر و با توجه به دغدغه و حساسیت اعضای شورا هر چه سریع‌تر پاسخ تذکرات به اعضای شورا ارجاع و رسیدگی شود.

وی افزود: امیدواریم با همت و همراهی شهرداری لوایح قبل از ارائه در صحن شورا بررسی و کارشناسی و موارد آن تصحیح شود و پس از آن در کمیسیون مربوطه مطرح شود.

چپردار گفت: لایحه شهرداری در خصوص بکارگیری راننده اتوبوس برای ۵۰ دستگاه اتوبوس نو منتظر رأی اعضای شورای شهر است در راستای تأمین منافع مردم کلانشهر کرج پیگیری و در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به سخنان شهردار در خصوص تعدیل تعدادی از نیروی انسانی مجموعه شهرداری اظهار کرد: فربه بودن نیروی انسانی مجموعه شهرداری یکی از موضوعات بحرانی است که مربوط به دوره‌های گذشته است در دوره ششم باید مانع افزایش نیرو به بدنه شهرداری باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری کرج حضور نیروی انسانی در مقایسه با مأموریت‌های محوله و چارت سازمانی این مجموعه با یک ازدیاد مواجه هستیم اما در برخی از پست‌های تخصصی با فقر نیرو مواجه هستیم.

کد خبر 518665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.