شرط احمد مسعود برای زمین گذاشتن سلاحش

احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت افغان مستقر در ولایت پنجشیر گفت، در صورتی فعالیتش را متوقف و از سیاست کناره‌گیری می‌کند که طالبان دولت فراگیر تشکیل دهند و آزادی و برابری بین شهروندان را تضمین کنند.

به گزارش ایمنا، احمد شاه مسعود، فرمانده جبهه مقاومت در ولایت پنجشیر گفت: اگر طالبان تصمیم داشته باشند قدرت را با همه تقسیم، همچنین عدالت را برقرار کنند و نیز به همه در افغانستان آزادی و برابری بدهند، در آن زمان از موضعم عقب‌نشینی کرده و از سیاست کناره‌گیری می‌کنم.

وی تصریح کرد: حل و فصل مورد قبول با طالبان تنها در صورتی قابل تحقق است که جنبش طالبان دولت فراگیر و غیرمتمرکز در افغانستان تشکیل دهد.

رهبر مخالفان جنبش طالبان همه راه‌حل‌های دیگر را از نظر نمایندگان مقاومت غیرقابل قبول برشمرد و گفت: در غیر این صورت تقابل با طالبان ادامه می‌یابد.

مسعود اشاره کرد: هیچ حمایت خارجی دریافت نمی‌کنم. او مدعی شد بسیاری از کشورهای منطقه در کنار طالبان هستند.

وی افزود: دولت رئیس‌جمهوری فراری بسیاری از کشورهای منطقه را وادار کرد در کنار طالبان قرار بگیرند. از سخنرانی‌های نژادی و قومی تا سیاست‌هایشان در زمینه آبی همه اینها دشمنی با همسایگان ما را برانگیخت.

رهبر مخالفان جنبش طالبان اضافه کرد: دلیل دیگر نزدیکی آنها با طالبان حضور آمریکا بود زیرا آنها نیز ممکن بود از طریق حمایت از افراد مسلح به آمریکا و ائتلاف ناتو ضربه بزنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 518612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.