انتقاد از رها شدگی شهر توسط مدیرانی که در مدیریت جدید نقشی ندارند

چالش‌های دوره گذار در شهرداری موضوع تذکر برخی از اعضای شورای شهر تهران درجلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای شهر تهران در دقایق پایانی جلسه شورای شهر تهران تذکرهای خود را مطرح کردند که پرویز سروری درخواست کرد تذکرات در ابتدای صحن شورا قرائت شود.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی با انتقاد از اینکه برخی از فعالیت‌ها از سوی بعضی از مسئولان شهرداری تهران که احساس می‌کنند در مدیریت جدید شهری نقشی نخواهند داشت، تقریباً رها شده است، از سرپرست شهرداری تهران خواست برای این موارد به فوریت، سرپرستی از همکاران همان واحد منصوب شود که امور شهر و ارائه خدمات به شهروندان با جدیت ادامه یابد تا شاهد نارضایتی شهروندان نباشیم.

تشکری هاشمی اظهار کرد: در این روزها که مدیریت شهری هنوز به ثبات نرسیده، برخی احکام در حال صدور است و بعضاً همکاران اعتراض دارند و به همین جهت، خواهشمندم دستور توقف کامل صدور احکام صادر شود تا مسئولانی که قرار است مسئولیت شهرداری تهران را داشته باشند، در این زمینه تصمیم بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از حضور برخی مدیران شهرداری تهران که در طول ۴ سال گذشته به دلیل سوابق محکومیتی که دارند، موفق به اخذ تاییدیه برای تصدی پست نشده‌اند، ادامه حضور آنها را مضر دانست و خواستار مداخله سریع از سوی سرپرست شهرداری تهران شد.

مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا هم در تذکری با اشاره به اینکه شورای شهر پنجم شعار شفافیت را مطرح می‌کرد و مدعی بود تعداد نیروی انسانی را کاهش داده است اما این ادعای اشتباه را با پروپاگاندای رسانه‌ای مطرح کردند، گفت: ما در دوره پنجم مدیریت شهری با پدیده جدیدی به نام قراردادهای حجمی مواجهیم که خدمت را تحت این عنوان واگذار کردند و افرادی را وارد شهرداری کردند که با پیمانکار قرار دارد و علاوه بر تضعیف حقوق دیگران باعث می‌شود که در چشم انداز آینده در شهر تهران موازی کاری صورت بگیرد.

وی افزود: در صفحه اینستاگرام خودم با انبوه کسانی مواجهم که کار پیمانی می‌کنند و در انتظار قرارداد بستن با شهرداری هستند اما استخدام این حجم قابل توجه ایجاد شده با توجه به هزینه‌های نگهداشت شهر امکان پذیر نیست.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه به بازدید هوایی اش از تهران گزارش داد و از تخلفات گسترده در حوزه حریم در منطقه یک و پارک جنگلی منطقه ۱۳ خبر داد و گفت: باید از این زاویه تهران را مشاهده کنید تا متوجه شوید چه اتفاقی برای فضای سبز و محیط زیست تهران افتاده و ساخت ویلاهای لاکچری چه فاجعه زیست محیطی در حریم تهران ایجاد کرده است.

اقراریان با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ترک فعل دارای عقوبت است، افزود: ولی برخی مسئولان طرح‌هایی را نگه می‌دارند. امیدوارم در دولت جدید به طرح‌های هادی روستا بیشتر نگاه شود و دولت ببیند این تخلفات چه بلایی بر سر تهران آورده است.

وی با بیان اینکه برخی نهادهای دارای قدرتی اجازه نمی‌دهند حتی شهرداری برای بازرسی شرایط وارد مجموعه شأن شود، ابراز داشت: شهردار منتخب تهران به عنوان چهره ضد فساد که هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد و تبعیض ویژه خواری ندارد باید به تخلفات ۴ سال گذشته بپردازد.

پرویز سروری نیز با این توضیح که این تذکر به صورت یک نطق پیش از دستور در صحن شورا ارائه شود، ادامه داد: البته اتمام دوره برخورد کریمانه با افرادی که ترک فعل کرده‌اند گذشته است و جالب است که در بسیاری از شرکت‌های زیان ده پاداش آخر سال مجموعه مدیران به صورت مکفی پرداخت می‌شود.

مهدی پیر هادی - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران هم گفت: تذکر امروز بنده در بحث هیأت تخلفات و بعضی از موضوعاتی است که با آبروی افراد سرو کار دارد و باید نسبت به این موضوع سریع‌تر اقدام شود.

وی ادامه داد: البته بعضی موارد که مربوط به فساد است قطعاً باید برخورد شود. اما در موارد دیگر خیلی از عزیزان رفتند و در مراجع قضائی لغو این موارد را گرفتند و هیچ مستندی قابل دفاعی هم برای موضوعات مطروحه وجود نداشته است. اما همکاران ما در شهرداری متحمل فشارهای روحی شدند و این باید دغدغه مدیران باشد که این موارد را مرتفع کنند و از سرپرست و شهردار منتخب تقاضا دارم در اسرع وقت پیگیری کنند و جلوی برخی برخوردهای سیاسی با همکاران زحمت کش را بگیرند.

ناصر امانی نیز امروز در صحن علنی شورای شهر تهران طی چند تذکر، گفت: تذکر من در ارتباط با اوضاع آشفته شهرداری است که البته طبیعی بوده چون در دوره گذر هستیم و مدیران گذشته همچنان فعالیت می‌کنند که از زحماتشان تشکر می‌کنیم اما اتفاقاتی در سطح شهر و شهرداری می‌افتد که از طریق پرسنل و بعضاً مدیران به ما منعکس می‌شود که باعث نگرانی است و از باب وظیفه نظارتی‌مان مجبوریم تذکر دهیم.

وی ادامه داد: اولاً ساخت و سازهای غیرمجاز طبیعی است که در دوران تعطیلات گذر مدیریتی هم معمولاً اتفاق می‌افتد. در حال حاضر مدیران شهرداری و مناطق مستنداتی مبنی بر ساخت و ساز به ما می‌دهند؛ برای مثال در منطقه پنج ناحیه سه در خیابان سیمون بولیوار ظرف ۲۴ ساعت دور یک زمین بزرگ دیوار کشیده شده، چطور ممکن است چنین اتفاقی بیفتد با وجود اینکه در آنجا ناحیه شهرداری و شرکت شهربان حریم‌بان وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: طبق عکس‌هایی که فرستادند دیوار بتونی بزرگ است و در مقابل آن درختان جوان کاشته‌اند که طبیعی جلوه کند. این اتفاق ممکن است در همه شهر اتفاق بیافتد. از سرپرست شهرداری تهران جناب آقای دکتر جاوید خواهش می‌کنم در این ایام گذر توجه ویژه‌ای به مسائل اینچنین کنند.

امانی با بیان اینکه تا استقرار شهردار منتخب تهران و انتخاب اعضای جدید هیئت‌های تخلفات اداری حکم صادر نکنند، ادامه داد: ظاهراً آقای دکتر جاوید، سرپرست شهرداری هم به مدیرکل رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری و آقای مظاهریان اعلام کردند اما با ایراد یک نهاد نظارتی مواجه شده که شما نباید این هیئت‌ها را غیر فعال کنید و باید احکامشان صادر شود. این در حالی است که احکام صادر شده با تخلفی که صورت گرفته تناسبی ندارد و شائبه سیاسی بودن را در ذهن برخی از مدیران فعلی شهرداری تهران ایجاد کرده است. خواهش می‌کنم برای اینکه از این شائبه جلوگیری شود و مدیران دوره گذشته حس نکنند که از آنها انتقام گرفته می‌شود، صدور حکم متوقف شود.

کد خبر 518605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.