درج تاریخ و ساعت مراسم در آگهی‌های ترحیم ممنوع شد

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با اشاره به تجمع بسیار مردم پشت مسیرهای بسته آرامستان بهشت رحمت ،گفت: با درج تاریخ و ساعت برگزاری مراسم در آگهی ترحیم اموات برابر مصوبات ستاد کرونا استان در شهرکرد برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیداکبر نوربخش‌رضائی اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ترحیم (سوم، هفته و..) در این شرایط کرونایی و اقدامات سخت‌گیرانه در آرامستان‎ بهشت رحمت برای جلوگیری از تجمعات و مبارزه با شیوع ویروس کرونا لذا چنانچه در آگهی ترحیمی تاریخ و ساعت برگزاری مراسم درج شود، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان شهرکرد از همه چاپخانه‌ها و خدمات چاپ درخواست می‌شود از هرگونه درج تاریخ و ساعت در آگهی‌ها خودداری کنند و چنانچه مشاهده شود، برخورد قانونی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت پذیرد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد ادامه داد: آگهی‌های ترحیم همراه با درج ساعت و تاریخ یکی از علل تجمع زیاد پشت مسیر بسته ورودی به آرامستان بهشت رحمت و آرامستان‌های شهرکرد محسوب می‌شود، که پیامد آن شیوع ویروس کرونا است.

نوربخش رضایی با بیان اینکه تصمیم ستاد و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان مبنی بر عدم چاپ اعلامیه متوفیان و جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمعات در آرامستان‌های شهرکرد است، خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید نسبت به ابلاغ در خصوص عدم چاپ اعلامیه متوفیان توسط چاپخانه‌ها جهت اجرای مصوبات ستاد و پیشگیری از موج پنجم کرونا اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب کرونا در استان گفت: هرچند داغ عزیزان سخت است اما از همه مردم می‌خواهیم از هرگونه اقدامی که موجب انتقال بیشتر این بیماری می‌شود اجتناب و از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند.

منبع: فارس

کد خبر 518592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.