مهم ترین مشکل شهر ری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، با حضور در جلسه ملاقات مردمی شهرداری منطقه ۲۰ به گفت و گو با شهروندان این منطقه و بررسی مشکلات آن ها در حوزه شهرسازی پرداخت.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا گلپایگانی گفت: منطقه ۲۰ به عنوان جنوبی‌ترین منطقه شهرداری پایتخت بر اساس تقسیمات کشوری در محدوده فرمانداری ری قرار گرفته است و به همین دلیل تداخلات مسئله حریم تهران و شهرستان ری و اختلافات شهرداری تهران و فرمانداری ری یکی از مهم‌ترین مشکلات این منطقه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اختلافاتی که بین شهرداری تهران و فرمانداری ری وجود دارد، موجب تشتت در مدیریت حریم جنوب پایتخت شده که این موضوع اصلاً به نفع شهر تهران و شهرری نیست. دلیل این اختلافات نیز تداخلی است که بین مدیریت کالبدی شهر یعنی شهرداری تهران و مدیریت سیاسی یعنی بخشداری و فرمانداری ری وجود دارد، هرچند فرمانداری و بخشداری با استناد به قوانین مربوطه عمل می‌کنند و شهرداری تهران نیز با استناد به قوانین مربوط به مدیریت کالبدی یعنی طرح‌های جامع و تفصیلی و طرح راهبردی حریم اقدام می‌کند، اما تداوم این تعارضات از جنبه‌های مختلف برای شهرها خطرناک است و حل این اختلاف یکی از تکالیفی است که به عهده دولت بوده اما سال‌ها است که بلاتکلیف مانده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران افزود: علی رغم اهمیت نگاه سیستمی به مدیریت شهر و تصمیم گیری مبتنی بر کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی خردمندانه، حضور میدانی و رفع برخی ابهامات در مناطق و شنیدن مشکلات شهر و شهروندان بسیار اهمیت دارد. گفت و گوی مستقیم در خصوص مسائل تخصصی شهرسازی و معماری با مردم شهر در شناخت مسائل اصلی و ریشه‌ای مناطق کارساز خواهد بود؛ این شناخت در کنار مطالعات دقیق کارشناسی، ضریب تصمیم درست تر مدیریتی را افزایش می‌دهد.

گلپایگانی در ادامه با اشاره به بافت اجتماعی خاص شهر ری گفت: با توجه به سابقه و قدمت شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی - مذهبی از جمله حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، این منطقه نیاز به توجه ویژه در حوزه شهرسازی و معماری دارد و مسائل موجود باید دائماً از طریق رصد میدانی و با رعایت ضوابط و مقررات حل شود.

وی افزود: ما در این جلسه مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان را بررسی کردیم و با همکاری شهردار منطقه، راه حل های قانونی را برای برخی از این مشکلات ارائه دادیم تا گره از تعدادی از پرونده‌های مطرح شده باز شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 518585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.