احداث «لندفیل بهداشتی» در سایت دفن پسماندهای شهر بندرعباس

معاون خدمات‌ شهری شهرداری بندرعباس از احداث فاز نخست «لندفیل بهداشتی» در سایت دفن پسماندهای شهری بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری بندرعباس، اسماعیل موحدی‌نژاد درخصوص احداث فاز اول لندفیل بهداشتی پسماند شهر بندرعباس اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی احداث شده است.

وی افزود: اغلب شهرها با معضل تولید حجم زیاد پسماند شهری روبرو هستند که با توجه به اهمیت مسئله مدیریت پسماندهای شهری، این موضوع نیازمند مدیریت صحیح و کامل است.

معاون خدمات‌شهری شهرداری بندرعباس با بیان اینکه این پروژه در دو فاز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: احداث سلول دفن بهداشتی شامل دو بخش لاگون تبخیری شیرابه با ظرفیت ۲۰۰ و ۴۰۰ مترمکعب در نظر گرفته شده است.

موحدی‌نژاد اضافه کرد: این سلول دفن با هدف عدم نفوذ شیرابه زباله‌های دفن شده به زمین، جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و فرسایش خاک احداث شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس اشاره کرد: اعتبار مورد نیاز برای این سلول دفن بهداشتی در فاز اول ۲۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی تأمین شده است؛ علاوه بر این موضوع، پیگیری لازم جهت جذب ۶۰ میلیارد ریال برای توسعه سایت دفن پسماندهای شهر نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تولید روزانه حدود ۳۶۰ تن زباله در بندرعباس، ادامه داد: مهمترین گام در مدیریت پسماند، مرحله تفکیک از مبدا است که منجر به کاهش حجم تولید زباله می‌شود.

موحدی‌نژاد با بیان اینکه نقش شهروندان در اجرای موفق طرح تفکیک از مبدا بسیار مهم و اساسی است، ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ طرح تفکیک اصولی پسماندهای شهری تحت عنوان «طرح تپش» در دستورکار قرار گرفت که نتایج خوبی نیز به دنبال داشت، اما متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ و مصوبه ستاد کرونا متوقف شده است.

کد خبر 518555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.