حضور ۱۰۰ آهنگساز در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

به دنبال اضافه شدن بخش «آهنگسازی» به ساختار جشنواره موسیقی جوان، امسال ۱۰۰ آهنگساز با آثار خود در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، امسال بخش «آهنگسازی» با امکان استفاده از سازهای موسیقی دستگاهی، سازهای بومی نواحی مختلف ایران، سازهای موسیقی کلاسیک غربی در قالب‌های دوئت، تریو و کوارتت به پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اضافه شده است. در این دوره و بعد از اتمام مهلت فراخوان، صد آهنگساز با سقف سنی ۲۹ سال با آثارشان که اختصاصاً برای حضور در جشنواره پانزدهم ساخته شده است، به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس موارد مندرج در فراخوان، تم قطعات باید برگرفته از موسیقی دستگاهی یا موسیقی بومی نواحی مختلف ایران باشد و استفاده از تم‌های بکرتری که عموماً در آثار آهنگسازان کم‌تر مورد استفاده قرار گرفته، امتیاز محسوب خواهد شد.

داوری بخش آهنگسازی با حضور حسین علیزاده و کیاوش صاحب نسق به عنوان مشاوران این بخش از نیمه شهریورماه آغاز خواهد شد و اسامی هیأت داوران این بخش پس از طبقه‌بندی آثار متعاقباً اعلام خواهد شد.

در این بخش، داوران با در نظر گرفتن معیارهایی همچون شیوه بدیع برخورد با تم انتخاب شده، نحوە پردازش، واریاسیون، بسط و گسترش تم، توجه به نگاه و رویکرد شخصی در مقولاتی مانند بافت و چندصدایی در اثر، خلاقیت در رنگ‌آمیزی و سازآرایی، تنوع در پردازش و در عین حال انسجام و یکدستی کلیت اثر، به بررسی آثار خواهند پرداخت.

از آنجایی که امسال برای اولین بار بخش «آهنگسازی» به جشنواره ملی موسیقی جوان اضافه شده، امید است با استقبالی که از آن صورت گرفته است، آهنگسازانی به جامعه موسیقی معرفی شوند.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

کد خبر 518544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.