کامیون‌های سرم معطل‌شده در گمرک نیاز به تاییدیه وزارت بهداشت داشت

سخنگوی گمرک گفت: نه کامیون حامل سرم از ترکیه معطل شده در گمرک شهریار برای حمل یکسره نیاز به تایید وزارت بهداشت داشتند.

به گزارش ایمنا، روح الله لطیفی امروز (سه شنبه) اظهار کرد: ۲ کامیون از دوشنبه گذشته، ۲ کامیون از چهارشنبه هفته گذشته و پنج کامیون از شنبه هفته جاری برای واردات سرم دارویی به گمرک شهریار منتقل شدند.

وی افزود: مقرر شده بود تا این کامیون‌ها به دلیل حمل مواد دارویی مورد نیاز کشور به صورت حمل یکسره به مقصد برسند، اما به دلیل ارائه نکردن تاییدیه وزارت بهداشت در محوطه گمرک شهریار باقی ماندند.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: در حمل یکسره کالای دارویی به دلیل توجه به سلامت مردم، گمرک نیاز به تاییده وزارت بهداشت دارد و تأخیر در صدور این مجوز موجب تأخیر در ترخیص می‌شود.

لطیفی با اشاره به حمل یکسره ۱۶۰ کامیون طی هفته‌های گذشته بدون تأخیر و اختلال، خاطرنشان کرد: عصر روز گذشته ۷ کامیون از سوی وزارت بهداشت تاییدیه دریافت کردند و مجوز ترخیص گرفتند و تنها ۲ کامیون باقی مانده است.

وی در خصوص شرایط نگهداری این سرم‌های وارداتی، تصریح کرد: تخلیه و بارگیری برای کامیون‌های حمل یکسره موجب آسیب دیدن کالا می‌شود.

سخنگوی گمرک افزود: گمرک مسئولیتی در خصوص تعلل در مجوز ترخیص ندارد، زیرا بدون ارائه تاییدیه وزارت بهداشت از سوی صاحب کالا نمی‌تواند اقدام به صدور مجوز ورود کالا کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 518533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.