آنتی بادی واکسن مدرنا بیشتر از فایزر است؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که آنتی بادی تولید شده توسط واکسن مدرنا بیشتر از واکسن فایزر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور مقایسه آنتی بادی تولید شده بر اثر دریافت واکسن مدرنا و واکسن فایزر مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف وضعیت دو هزار و ۴۹۹ نفر از کادر درمان که دو دوز واکسن مدرنا یا فایزر را دریافت کرده بودند را ارزیابی کردند.

به طور کلی میزان آنتی بادی تولید شده در بدن افرادی که پیش از دریافت واکسن کرونا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند بیشتر از دیگران بود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان آنتی بادی ایجاد شده توسط واکسن مدرنا دو برابر بیشتر از آنتی بادی تولید شده پس از تزریق واکسن فایزر است.

محققان دو دلیل برای وجود آنتی بادی بیشتر واکسن مدرنا نسبت به واکسن فایزر ارائه کرده‌اند؛ فاصله زمانی بین دو دوز واکسن مدرنا چهار هفته است در حالی که این فاصله زمانی برای واکسن فایزر سه هفته اعلام شده است علاوه بر این غلظت مواد فعال اصلی موجود در واکسن مدرنا بیشتر از مواد موجود در واکسن فایزر است. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که یک ارتباط معکوس بین سطح آنتی بادی و سن افرادی که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده‌اند وجود دارد بنابراین آنتی بادی موجود در بدن افراد زیر ۳۵ سال بیشتر است.

نتایج این مطالعه در مجله American Medical Association منتشر شده است.

کد خبر 518516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.