هیچ‌گونه تعهد استخدامی برای آتش‌نشانان داوطلب نداریم

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نیروهای آتش‌نشان داوطلب به صورت کاملاً افتخاری در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان با سازمان ما همکاری می‌کنند و این همکاری هیچ‌گونه تعهد استخدامی نخواهد داشت.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شرایط عضویت افتخاری در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، اظهار کرد: آتش‌نشان داوطلب فردی است که با درخواست شخصی و بر اساس علاقه‌مندی خود پس از احراز صلاحیت و گذراندن دوره‌های آموزشی به صورت افتخاری تحت نظارت سازمان در مهار حریق، حوادث و بحران‌ها تلاش و فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر دوره‌های سه روزه عمومی به صورت رایگان برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و مقدمات طرز استفاده از کپسول‌های اطفا و به صورت اختصار برخی موارد ایمنی را آموزش ببینند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه داوطلب آتش‌نشان در سه سطح یک، دو و سه است که در سطح یک دوره مقدماتی، داوطلبان آموزش را به مدت ۱۰۵ ساعت فرامی‌گیرند، تصریح کرد: پس از فراگیری آموزش‌ها، فرد خود امدادگر در حوادث و آتش‌سوزی‌ها تلقی می‌شود و این امکان را دارد که در لحظات اولیه و پیش از رسیدن نیروهای عملیاتی آتش‌نشان، حریق را با تجهیزات عمومی مهار کرده و از پیشرفت حریق جلوگیری کند.

وی ادامه داد: آتش‌نشان داوطلب سطح دو دوره پیشرفته آتش‌نشانی را به مدت ۷۵ ساعت فراگرفته و پس از گذراندن مراحل و سرفصل‌ها و دوره‌های کارورزی شش ماهه زیر نظر مسئولان و قبولی در آزمون تعیین صلاحیت به عنوان نیروی داوطلب شناخته می‌شود که در زمان بحران یا کمبود نیرو می‌توان از وجود این افراد استفاده کرد.

آتشپاد گلابی تاکید کرد: این نیروها به صورت کاملاً افتخاری و داوطلبانه در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان با سازمان آتش‌نشانی همکاری می‌کنند و این موضوع هیچ‌گونه تعهد استخدامی نخواهد داشت.

وی گفت: شرایط پذیرش نیروهای آتش‌نشان داوطلب، داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، شرایط جسمی سالم و برخورداری از سلامت جسم و روان به تشخیص پزشک معتمد سازمان، نداشتن سوء پیشینه کیفری، اعتیاد نداشتن به سیگار، مواد مخدر یا الکل و تکمیل و امضای تعهدنامه محضری مبنی بر رعایت مقررات سازمان و مفاد آئین نامه آن است.

کد خبر 518511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Tina2020 IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام وقتتون بخیر،ببخشید چگونه میتوانم آتش نشان داوطلب شوم و چگونه باید ثبتنام کنم؟سپاسگزارم از راهنماییتان؛