قائمشهر در زمره ۴ شهر نخست مازندران در برنامه‌های بازآفرینی ‏

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: قائمشهر در زمره ۴ شهر ‏نخست مازندران در برنامه‌های بازآفرینی قرار دارد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عبوری در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های بازآفرینی قائمشهر گفت: بازآفرینی شهری، راه حل مناسبی برای حل مشکلات شهری و ارتقای کیفیت زندگی مردم است که با هدف توسعه پایدار و در تمام سطوح مشارکتی قابلیت اجرا دارد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها موجب رشد محورهای توسعه و گردشگری قائمشهر خواهد شد، افزود: بازآفرینی شهری به مجموع اقداماتی گفته می‌شود که در مسیر چشم‌انداز برنامه ششم توسعه انجام شده و زمینه ارتقای استانداردهای مختلف از قبیل مسکن، سرانه فضاهای عمومی، دسترسی به خدمات شهری و زیرساخت‌های شهری، بهبود وضعیت اجتماعی شهروندان و ایجاد فرصت‌های شغلی و کسب درآمد را فراهم می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قائمشهر با مجموع ۳۱۷ هکتار بافت فرسوده، ۴۵۳ هکتار سکونت غیر رسمی و ۱۱ هکتار بافت تاریخی، جز چهار شهر نخست مازندران است که اولویت به اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در آن ضروری است.

برنامه‌های بازآفرینی شهری قائمشهر

عبوری گفت: پروژه سالن ورزشی بانوان قائمشهر یک پروژه مشارکتی است که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری اجرا شده است.

سید محمد نظری با اشاره به اینکه در پروژه‌های بازآفرینی شهری سهم دستگاه‌های اجرایی باید مشخص شود، افزود: در این پروژه فرهنگی و ورزشی، قدرالسهم شهرداری قائمشهر، خرید زمینی به مساحت ۱۰۴۱ مترمربع و به ارزش ۶۰ میلیارد ریال و قدرالسهم اداره کل راه و شهرسازی احداث ساختمان سالن ورزشی با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و صرف هزینه ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی از عقد تفاهمنامه بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قائمشهر برای اجرایی شدن پروژه مجتمع فرهنگی هنری حاشیه رودخانه سیاهرود خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان برای دیواره‌سازی حریم رودخانه سیاهرود هزینه شده که امیدواریم به همت و تلاش مدیریت شهری قائمشهر، این منطقه به یک پروژه گردشگری مانند پارک ملل ساری تبدیل شود و برای مردم این شهر به یادگار بماند.

کد خبر 518500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.