«مرد آبنباتی» ۲۲ میلیون دلار فروخت

فیلم «مرد آبنباتی» توانست «مرد آزاد» را بعد از دو هفته صدرنشینی در باکس آفیس آمریکا کنار گذاشته و خود رتبه اول گیشه سینماهای آمریکا را کسب کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ورایتی، فیلم «مرد آبنباتی» نوشته «جوردن پیل» و به کارگردانی «نیا داکوستا» توانست با فروش بالای ۲۲ میلیون دلار رتبه اول باکس آفیس سینماهای آمریکا را به خود اختصاص دهد. این فیلم اکران خود را در ۳ هزار و ۵۶۹ سالن سینما در سه روز اول نمایش آغاز کرد.

این فیلم با وجود هراس از سینما رفتن، از انتظارات صنعت سینما پیشی گرفت. با این حال، هالیوود شاهد این است که فیلم‌هایی که تنها در سینماها اکران دارند مانند «مردآبنباتی» و «مرد آزاد»، نسبت به فیلم‌های پرفروشی که به طور همزمان هم در سینما و هم در سرویس‌های آنلاین اکران دارند مانند «جوخه انتحار» و «خاطره‌پردازی» فروش ثابت‌تری دارند.

این فیلم که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری توسط کمپانی مترو گلدین مایر تولید و توسط یونیورسال توزیع شده است، به نظر می‌رسد به یکی از نسخه‌های نادر دوران همه‌گیری تبدیل شده که در طول نمایش خود سودآور شد. این فیلم که دنباله نسخه ۱۹۹۲ است، با بازی «یحیی عبدالمتین دوم» نظرات خوبی را از منتقدین و تماشاگران سینما کسب کرده به طوری که از سایت «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۵ درصد و از «سینمااسکور» نمره B را گرفته است.

در سینماهای جهان این فیلم فروش پایین‌تری را شروع کرده و در ۵۱ کشور ۵ میلیون و ۲۳۰ هزار دلار و در مجموع ۲۶ میلیون دلار فروش کرده است.

در هفته‌های اخیر فیلم‌های «مرد آبنباتی»، «مرد آزاد» و «پاوپاترول» بیش از حد انتظار بلیت فروش کردند اما با این حال گیشه نسبت به فروش سال ۲۰۱۹، ۵۰ درصد افت فروش دارد. سینماداران مشتاق‌اند تا فیلم «شانگ-چی و افسانه ۱۰ حلقه» اکران شود. این فیلم تنها فیلم «دنیای سینمایی مارول» است که در بیش از دو سال گذشته اولین اکرانش را تنها در سینماها داشته است.

تحلیلگران باکس آفیس می‌گویند که فرایند واکسیناسیون آغاز شده است اما سرعتش به حدی کافی نیست که تفاوتی در فروش و جذب مخاطب ایجاد کند.

جایگاه دوم باکس آفیس برای فیلم «مرد آزاد» است که با فروش ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از اکران در ۳ هزار و ۹۴۰ سالن سینما، ۲۷ درصد افت فروش را در هفته سوم اکرانش تجربه می‌کند. این فیلم کمدی که در دو هفته اکرانش جایگاه اول باکس آفیس را کسب کرده بود، تا به حال ۷۹ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم در کل فروش جهانی خود ۱۷۹ میلیون دلار فروش کرده است.

رتبه سوم گیشه آمریکا برای فیلم «پاوپاترول» است که با افت فروش ۵۰ درصدی روبرو بوده و از اکران در ۳ هزار و ۱۸۹ سینما تنها ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشته است. این فیلم در آمریکا و کانادا ۲۴ میلیون دلار فروش کرده است.

فیلم «گشت و گذار در جنگل» نیز با فروش ۵ میلیون دلاری خود از اکران در ۳ هزار و ۳۷۰ سالن سینما، رتبه چهارم را به دست آورد. بعد از گذشت پنج هفته این فیلم در آمریکا و کانادا ۱۰۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و در سرتاسر جهان ۱۸۷ میلیون دلار فروش کرده است در حالی که همزمان هم در سینماها و هم در دیزنی پلاس اکران داشته است.

فیلم ترسناک «نفس نکش ۲» رتبه پنجم باکس آفیس را با فروش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری از اکران در ۲ هزار و ۷۳۰ سالن سینما به دست آورد. این فیلم در مجموع در سینماهای داخلی توانسته است ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کند.

کد خبر 518496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.