روزانه ۱۱ هزار مسافر با مترو تبریز جا به جا می‌شوند

مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطار شهری تبریز از جا به جایی روزانه ۱۱ هزار مسافر در ناوگان ریلی شهر خبر داد و گفت: خط یک متروی تبریز اگر تکمیل شود، مطابق طراحی دو دقیقه‌ای انتظار در ایستگاه، امکان جا به جایی حدود ۶۰۰ هزار نفر در روز را داریم.

بهرام فرهخت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسته به میزان اطمینان و استفاده مردم و با این تعداد از رام قطار در مسیر خط یک مترو، امکان جا به جایی یکصد هزار نفر مسافر را با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی داریم. خط یک متروی تبریز اگر تکمیل شود، مطابق طراحی دو دقیقه‌ای انتظار در ایستگاه، امکان جا به جایی حدود ۶۰۰ هزار نفر در روز را داریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطار شهری تبریز تصریح کرد: در حال حاضر ساعات کاری متروی تبریز از ۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ عصر از ائل گلی تا سه راه امین یعنی فاز اول و دوم است و بیشترین جا به جایی مسافر مترو معمولاً به ترتیب در ایستگاه میدان ساعت و سه‌راه امین و ایستگاه شماره دو سهند اتفاق می‌افتد.

فرهخت اضافه کرد: سعی داریم به نحو احسن در خدمت مسافران بوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم در این زمینه روزانه هشت هزار ماسک به نرخ دولتی به فروش می‌رسد و حدوداً ۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی استفاده و در هر سفر از طریق مه‌پاش کل قطار را ضد عفونی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دو نوع بلیط داریم یک بلیط کاغذی که تا ۱۰ سفر شارژ دارند و دومی، City way ، که همان کارتی است که شارژ می‌شود و می‌توان در اتوبوس نیز استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره بردار قطار شهری تبریز یادآور شد: با توجه به وجود سیستم سیگنالینگ در فاز اول و دوم جای هیچ گونه نگرانی برای بهره‌مندی شهروندان از ناوگان ریلی شهر وجود ندارد.

کد خبر 518489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.