ادامه طرح تفکیک و آموزش چهره به چهره در مجتمع‌های مسکونی بلند مرتبه

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از ادامه طرح تفکیک و آموزش چهره به چهره در مجتمع های مسکونی بلند مرتبه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، اصغر حبیبی با بیان این مطلب اظهار کرد: در این طرح بالغ بر سه هزار خانوار ساکن در برج‌های سطح شهر در مدتی حدود چهار ماه، توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند در خصوص نحوه صحیح "مدیریت پسماند تر و خشک در مبدا" آموزش می‌بینند.

وی با تاکید بر اهمیت ویژه و روزافزون اجرای دقیق طرح تفکیک پسماند در شهر قزوین، خاطرنشان کرد: آموزش چهره به چهره یکی از رایج‌ترین روش‌های اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در خصوص شیوه تفکیک پسماندهای تر و خشک است که چند سالی است با هدف حفظ محیط زیست، بهداشت شهر و سلامت شهروندان در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفته است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند در این باره گفت: با توجه به اهمیت آشنایی شهروندان با شیوه‌های مدیریت انواع زباله اعم از تر، خشک و جز ویژه، این آموزش در سال جاری با رویکرد جدید و برای تمام بخش‌های زباله صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کارشناسان سازمان مدیریت پسماند، آموزش‌های لازم را در خصوص مدیریت پسماند تر، شیوه‌های مدیریت شیرابه زباله در منزل، نحوه جمع آوری و دفع جز ویژه پسماند، نحوه کم حجم سازی و تفکیک پسماند خشک از مبدا و نقش آن در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به شهروندان ارائه می‌دهند.

حبیبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با نهادینه کردن این فرهنگ و انجام آن از سوی شهروندان در مبدأ، هزینه‌های گزاف صرف شده جهت مدیریت پسماند کاهش یافته و شهرداری بتواند این هزینه را صرف ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی کند.

کد خبر 518473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.