۸۸ درصد هزینه سفر مترو مشهد را شهروندان می‌پردازند

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه هزینه تمام شده هر سفر شهروندان مشهدی با مترو پس از شیوع کرونا تا سه برابر افزایش یافته است، گفت: ۸۸ درصد هزینه تمام شده هر سفر با مترو را شهرداری می‌پردازد.

وحید مبین مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق بررسی‌ها قیمت تمام شده هر سفر با مترو در مشهد قبل از شیوع ویروس کرونا حدود سه هزار تومان بود که پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ به ۹ هزار تومان افزایش یافت.

وی افزود: پیش از شرایط کرونایی شهرداری مشهد به صورت یارانه دو هزار تومان از هزینه تمام شده سفر را پرداخت می‌کرد و شهروندان تنها یک‌هزار تومان از هزینه‌های تمام شده را برای استفاده از قطار شهری پرداخت می‌کردند این در حالی است که طبق قانون باید یک سوم از هزینه تمام شده سفر با حمل و نقل عمومی اتوبوس و قطار شهری را دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم دیگر را شهروندان پرداخت کنند، اما متأسفانه دولت چندین سال است که سهم خود را پرداخت نمی‌کند و شهرداری این بار را بر دوش می‌کشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: پیش از شیوع کرونا روزانه به صورت میانگین ۲۴۰ هزار مسافر توسط خطوط قطار شهری جا به جا می‌شدند که این آمار در سال گذشته و پس از شیوع کرونا به حدود ۸۰ هزار نفر کاهش یافت و همین امر هزینه تمام شده هر سفر را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: در کنار کاهش قابل توجه تعداد مسافر، هزینه‌های ضد عفونی مستمر ناوگان و ایستگاه‌ها همچنین توزیع اقلام بهداشتی از دیگر عوامل افزایش هزینه‌های تمام شده هر سفر با قطار شهری است.

مبین مقدم با بیان اینکه در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای با کرونا، نظارت‌ها در گیت‌های ورودی ایستگاه‌ها و پایش داخل قطارها در خط یک و دو قطار شهری مشهد تشدید شده است، گفت: استفاده از ماسک در هنگام حضور در ایستگاه و واگن‌های قطار شهری الزامی است و الزام استفاده از ماسک توسط مسافران، غرفه داران و کارکنان از سوی مأموران ایستگاه نیز با شدت بیشتری پایش می‌شود.

وی اظهار کرد: ضدعفونی و گندزدایی مداوم ناوگان خط یک و دو از زمان شیوع ویروس کرونا در حال انجام بوده است، اما از روز گذشته و قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر مشهد، دفعات ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه‌ها و اماکن و همچنین واگن‌ها افزایش یافته است.

کد خبر 518443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.