از تاریخ عبرت بگیریم تا مایه عبرت نشویم

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای شهر نسبت به بذل و بخشش های مدیران از بیت المال حساسیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری، در جلسه علنی امروز (سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه امروز، سالروز بانکداری بدون ربا است اظهار کرد: طبیعی است که انتظاری که از بانک‌ها وجود دارد این است که حامی تولید و اقتصاد ملی باشند. از بانکداری اسلامی یک ظاهر زیبا دیدم اما باطنی که این ظاهر را همراهی کند، هرگز ندیدم.

وی افزود: بانک‌ها باید از حالت بنگاه اقتصادی و رغیب سرمایه گذران خارج شوند و باید حامی تولید باشند. امیدواریم دولت مردمی و وزیر جوان و انقلابی اقتصاد، محور اصلی فعالیت خود را بر اصلاح رویه بانک‌ها قرار دهند. امیدواریم در این دوره شاهد برون رفت بانک‌ها از بنگاه‌های اقتصادی به سمت ظرفیت‌های حمایتگر باشیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سالروز اشغال ایران و فرار رضاخان گفت: فردی مانند رئیس علی دلواری با دست خالی در مقابل امپراطوری انگلیس می‌ایستد و آن را به استیصال می‌کشاند و فردی مانند رضا خان با ارتش بزرگ ساخته غرب، با اولین حمله دشمن فرار را بر قرار ترجیح و ملت را بی دفاع و بی حامی در مقابل اشغالگران قرار می‌دهد. اینها تجربه‌های تاریخی گرانبهایی است و باید از تاریخ عبرت بگیریم تا خودمان عبرت آیندگان نشویم.

سروری همچنین در حاشیه جلسه شورا با اشاره به صحبت‌های انجام شده فی‌مابین مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: با صحبت‌های انجام شده وزیر کشور قول دادند که هر چه سریع‌تر حکم آقای زاکانی شهردار جدید تهران را امضا کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیر شهری باید فعالیت‌های خود را در دوره جدید آغاز کند به همین دلیل امضا و صدور حکم زاکانی مورد نیاز است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با انتقاد از هزینه‌های هنگفت و ریخت و پاش‌هایی که این روزها در ارتباط با برخی از مراکز تودیع و معارفه مدیران شهری انجام می‌شود، گفت: شنیده شده هدیه ۱۰۰ میلیونی به یکی از مدیران شهری در مراسم تودیع اهدا شده است. اگر هزینه اینگونه هدایا از بیت‌المال است که بسیار متأسفیم و قطعاً شورا نسبت به این موضوع حساسیت دارد و باید اینچنین پول‌هایی برگردد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این بذل و بخش‌ها شخصی است موضوع دیگری است اما در هر صورت شورای شهر نسبت به بذل و بخشش بیت‌المال حساسیت خود را دارد و با افرادی که در این زمینه اقدام کنند برخورد خواهد کرد.

کد خبر 518439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.