صدرالحسینی: یکی نبودن حرف و عمل روحانی آسیب‌های بسیاری به‌بار آورد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: یکی نبودن حرف و عمل آقای روحانی آسیب‌های بسیاری به‌بار آورد در نتیجه لازم است دولت سیزدهم که شعار «دولت مردمی» را هم برگزیده، برای عملیاتی کردن توصیه رهبر معظم انقلاب جدی ورود کند و برای جبران اعتمادسوزی‌ها تلاش مضاعفی داشته باشد.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم اظهار کرد: مسئله اعتماد که در بیانات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شد، در جامعه‌شناسی سیاسی موضوع بسیار مهمی است بر این اساس بسیاری از سیاستمداران حفظ اعتماد عمومی و تقویت آن را یک اولویت مهم می‌دانند.

وی افزود: اعتماد مردم پشتوانه‌ای قوی برای موفقیت دولت و پیشبرد امور خواهد بود. در برخی کشورها موضوع اعتماد به چارچوب‌های سیاسی برمی‌گردد، ولی در جمهوری اسلامی موضوعی دینی هم هست و توجه به آن حیاتی‌تر است. تأکید رهبر معظم انقلاب بر تلاش دولت برای بازسازی بخشی از اعتماد از دست‌ رفته هم مبتنی بر واقعیت و تحت تأثیر عملکرد دولت گذشته بوده است. یکی نبودن حرف و عمل آقای روحانی آسیب‌های بسیاری به‌بار آورد در نتیجه لازم است دولت سیزدهم که شعار «دولت مردمی» را هم برگزیده، برای عملیاتی کردن توصیه رهبر معظم انقلاب جدی ورود کند و برای جبران اعتمادسوزی‌ها تلاش مضاعفی داشته باشد.

صدرالحسینی تاکید کرد: به طور مصداقی پیشنهاد می‌شود در حوزه اقتصادی و به‌ویژه حمایت از بورس اقدامات فوری انجام شود تا بتوانیم خوش‌بینی مردم به دولت را افزایش دهیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره توصیه دوم رهبر معظم انقلاب گفت: آنچه نباید از یاد برد زمان‌بر و زیربنایی بودن موضوع تحول است. با این وجود تأکید رهبر معظم انقلاب استفاده از همه ظرفیت‌هاست، یعنی در موضوعاتی که با منافع نظام در ارتباط است، جناح‌بازی معنی ندارد کسی که می‌تواند کمک کند باید از ظرفیت‌هایش استفاده شود. این توصیه به‌ویژه باید توسط وزیران و مشاوران در بدنه دولت بیشتر عملیاتی شود تا فواید آن زودتر نصیب کشور و ملت شود.

کد خبر 518429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.