۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
هوای اصفهان همچنان ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۵ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز _سه‌شنبه ۹ شهریورماه _ با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۵ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۱۳۳ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده بود.

دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان پروین و احمدآباد به ترتیب بر روی شاخص ۱۵۵ و در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد و فعال نیست و دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه خرازی بر روی شاخص ۱۵۲ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه باهنر بر روی شاخص ۱۵۸ و ناسالم برای عموم است، همچنین دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه رودکی و استانداری به ترتیب بر روی شاخص ۱۱۸ و ۱۲۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر و سجزی با قرار گرفتن روی عدد ۵۹ و ۸۸ در وضعیت سالم است و دستگاه سنجش کیفیت هوای مبارکه فعال نیست.

همچنین شاخص کیفی هوا در محدوده فرشادی و رهنان به ترتیب بر روی شاخص ۱۴۴ و ۱۰۰ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و سالم قرار دارد و اکنون دستگاه شاخص کیفی هوا در ایستگاه میدان انقلاب ۹۴ و در وضعیت سالم است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 518406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.