امدادرسانی اورژانس به بیش از ۲۶ هزار بیمار کرونایی در استان اصفهان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان مردادماه امسال با شیوع ویروس کرونا در کشور، اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به ۲۶ هزار و ۹۸۴ بیمار مشکوک به کرونا امدادرسانی کرد که حدود هفت درصد از کل مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان را شامل می‌شود.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به بیش از ۲۶ هزار بیمار کرونایی در استان اصفهان، اظهار کرد: از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان مردادماه امسال با شیوع ویروس کرونا در کشور، اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به ۲۶ هزار و ۹۸۴ بیمار مشکوک به کرونا امدادرسانی کرد که حدود هفت درصد از کل مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران مشکوک به کرونا را پس از ارائه خدمات اورژانسی به مرکز درمانی منتقل کردند و طبق آخرین آمار به دست آمده تعداد مأموریت‌های کرونایی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان روزانه به طور میانگین ۷۰ مورد بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: با همه‌گیری ویروس کرونا در اصفهان تعداد تماس‌های برقرار شده با اتاق فرمان ۱۱۵ این استان در مقایسه با مدت مشابه در دوران قبل از شیوع بیماری کرونا حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت ۳۶۴ نفر از پرسنل فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در جریان انجام مأموریت‌های خود به کرونا مبتلا شدند و زنده یاد غلامرضا شامگانی یکی از این پرسنل به درجه رفیع شهادت نائل شد و در زمره‌ شهدای مدافع سلامت قرار گرفت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با تشکر از زحمات پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان که در این شرایط بار مضاعفی را متحمل می‌شوند، افزود: از مردم درخواست داریم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا برای مشاوره کرونا با شماره‌های ۴۰۳۰ و ۳۱۱۳ تماس بگیرند.

کد خبر 518399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.