پاکسازی روزانه هفت میلیون و ۳۷۶ هزار متر مربع از معابر شهری اراک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: روزانه هفت میلیون و ۳۷۶ هزار متر مربع از معابر شهری اراک به همت پاکبانان رفت و روب می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، مهدی فدوی افزود: رفت و روب معابر اراک به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است که بیش از شش میلیون و ۹۸۵ هزار متر مربع به صورت دستی و حدود ۳۹۱ هزار مترمربع به صورت مکانیزه نظافت و پاکسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه حدود ۱۱۸ کیلوگرم زباله در اراک جمع آوری می‌شود و شستشوی دستی و مکانیزه بلوارهای سطح شهر به صورت ماهانه بیش از ۸۰۷ هزار متر است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: هر ۲ هفته یک بار، سه هزار و ۱۸۲ عدد از مخازن جمع‌آوری زباله‌ها شست و شو می‌شود و تلاش شده تا با رفع برخی کمبودها این آمار در ماه‌های آتی افزایش یابد تا حداکثر رضایت شهروندی حاصل شود.

فدوی عنوان کرد: راه‌اندازی مجدد کارخانه پردازش و جداسازی پسماند تر از خشک، حفر یک حلقه چاه و پیگیری برای اخذ پروانه بهره‌برداری از آن، ایجاد مسیر انحرافی برای سیلاب‌های فصلی، تعمیر باسکول محل دفن پسماند، استقرار سیستم دوربین مدار بسته و ایجاد روشنایی، بهسازی پناهگاه حیوانات و پیگیری در راستای افزایش همکاری با سرمایه‌گذاران به منظور انجام فرآیند بازیافت در محل دفن پسماند از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماندهای شهری اراک است.

وی گفت: سازمان مدیریت پسماند به منظور بی خطرسازی و دفع زباله‌های بیمارستانی حداکثر همکاری را با جامعه پزشکی دارد، به طوری که در حال حاضر متوسط روزانه زباله‌های بیمارستانی بی‌خطر شده به ۳ هزار کیلوگرم و متوسط روزانه زباله‌های مطب‌های سطح شهر به ۸۰۰ کیلوگرم رسیده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با وجود مشکلات موجود همکاری قابل توجهی در جمع‌آوری و دفن زباله‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌های کوچک دارد.

فدوی تصریح کرد: کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان یکی دیگر از وظایف سازمان مدیریت پسماند است که در این خصوص، جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب توسط ۲ تیم زنده‌گیری می‌شود که با انتقال این سگ‌ها به پناهگاه حیوانات، عملیات عقیم‌سازی، واکسیناسیون، نگهداری آن‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به طور میانگین ماهانه حدود ۱۳۰ قلاده سگ بلا صاحب از سطح شهر جمع آوری می‌شود که از مجموع سگ‌های جمع‌آوری شده سال جاری تاکنون، ۸۴ قلاده عقیم سازی شده و ۵۰ قلاده نیز برای نگهداری به شهروندان واگذار شده است.

کد خبر 518347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.