تست کرونا در سه سرای محله قم انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از انجام تست کرونا در ۳ سرای محله شهر توسط مرکز بهداشت استان قم خبر داد.

به گزارش ایمنا، ابوالقاسم مقیمی اظهار کرد: انجام تست کرونا در سراهای محله شهرداری قم از یک هفته قبل آغاز شده و تا مهار نسبی و بازگشت شرایط عادی این بیماری به جامعه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون در ۳ سرای محله شهرداری تست کرونا برای شهروندان در حال انجام است و در صورتی که نیاز باشد سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم آمادگی دارد تا سراهای بیشتری را در اختیار مرکز بهداشت استان قرار بدهد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سراهای محله فدک در منطقه نیروگاه، شهید کفاش حسینی در منطقه شهر قائم و سرای محله شهید صیادی در خیابان شهروند شهرک پردیسان برای انجام تست کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت قم قرار گرفته است.

مقیمی تاکید کرد: این سه سرای محله که به مراکز تست کرونا تبدیل شده‌اند از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ آماده پذیرش شهروندان مشکوک به بیماری هستند و افرادی که علائم بیماری داشته باشند توسط مسؤولان و کارشناسان بهداشتی مستقر، به مراکز درمان کرونایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت نگران کننده بیماری در قم، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی سراهای محله سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم به حالت تعلیق درآمده و خدمات درمانی به شهروندان ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم توسعه سراهای محله را از اولویت‌های سازمان فرهنگی هنری وزشی شهرداری قم دانست و گفت: هم اکنون هفت سرای محله کوکب، فدک، شهید کفاش حسینی، مشق عشق، شهیده سیاری و مروا در کنار فرهنگسرای خانواده در این شهر مشغول خدمات رسانی است.

مقیمی تصریح کرد: در سراهای محله و فرهنگسرای خانواده در شرایط عادی کرونایی آموزش‌های هنری، مشاوره رایگان، مهارت‌های زندگی و فرزندپروری به شهروندان قمی ارائه می‌شود.

وی محله را از اولویت‌های سازمان فرهنگی هنری وزشی شهرداری قم دانست و گفت: هم اکنون هفت سرای محله کوکب، فدک، شهید کفاش حسینی، مشق عشق، شهیده سیاری و مروا در کنار فرهنگسرای خانواده در این شهر مشغول خدمات رسانی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: در سراهای محله و فرهنگسرای خانواده در شرایط عادی کرونایی آموزش‌های هنری، مشاوره رایگان، مهارت‌های زندگی و فرزندپروری به شهروندان قمی ارائه می‌شود.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جز شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجدداً در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌است.

منبع: ایرنا

کد خبر 518305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.