سخنگوی شورا: مشهد ردیف مستقل در بودجه ملی می‌خواهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت باید بودجه استان خراسان رضوی را در اختیار شورای عالی استان ها قرار بدهد تا خروجی آن در دولت و مجلس مورد بازنگری قرار گیرد و در صورت موفقیت به صورت قانون برای تمام کشور اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی‌الرضا حاجی بگلو امروز (دوشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد و در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: یاد و خاطره شهیدان ترور به خصوص شهید رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم و هفته دولت و روز کارمند را به تمامی دولت مردان ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: دولت سیزدهم پس از استقرار، کار خود را از خوزستان و آن هم در صبح جمعه آغاز کرد. صبح جمعه‌ای که خیلی‌ها در خواب بودند و امروز می‌بینید که مرد میدان و عمل چه کسی است. از مجلس شورای اسلامی بابت رأی اعتماد به وزرای کابینه و همراهی دولت انقلابی تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم با همت وزرا مشکلات موجود رفع و شرایط خوب برای مردم فراهم شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در کنار دولت و مجلس وظیفه شوراهاست که به سهم خود در حل مشکلات اقدام کنند و با همراهی و همفکری و انتخاب شهرداران انقلابی و جوان خدمت را تکمیل کنند. شورای اسلامی ششم مشهد نیز شهرداری جوان، انقلابی و با برنامه را برای کلانشهر جهان اسلام انتخاب کرد.

وی ادامه داد: از دولت و مجلس تقاضا دارم که بر اساس قوانین و مقررات به طرح‌های شورای عالی استان‌ها که برگرفته از قانون است جامه عمل بپوشانند تا با طرح‌های ارائه شده بتواند شایسته‌تر و قانونمندتر خدمات را به شهرها و روستاها ارائه کند.

حاجی بگلو افزود: اگر تصویب و اجرای مدیریت یکپارچه سازی شهری به انجام برسد قطعاً در هزینه‌های شهری و روستایی کاهش چشمگیر و در حوزه درآمد افزایش خواهیم داشت. با مدیریت یکپارچه شهری و با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مشکلات رفع شده و مسئولیت‌ها مشخص و به صورت واحد انجام خواهد شد.

وی گفت: از دولت تقاضامندم بر اساس ماده ۸۸ قانون شوراهای اسلامی کشور مبنی بر ارسال بودجه سالانه شهرهای کشور به شورای عالی استان‌ها، قبل از تصویب در مجلس اقدام کند. از دولت تقاضا دارم که به صورت آزمایشی هم که شده است در سال ۱۴۰۱، بودجه استان خراسان رضوی را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار بدهد تا خروجی آن در دولت و مجلس مورد بازنگری قرار گیرد و در صورت موفقیت به صورت قانون برای تمام کشور اجرا شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه در مشهد ارائه خدمات ملی و تخصیص بودجه محلی است اظهار کرد: این یک تناقض بسیار بزرگ است که باید مورد توجه قرار گیرد. تقاضا داریم یک ردیف مستقل بودجه‌ای برای شهر امام رضا (ع) در بودجه سالانه کشور اختصاص داده شود. ما سالانه میزبان ۳۰ میلیون زائر داخلی و بین‌المللی هستیم و خدمت و خدمت رسانی به زائر نیازمند هزینه خدمات است که مدیریت شهری باید آن را پرداخت کند.

وی با اشاره به موضوع تهیه مسکن برای اقشار کم درآمد در شهر مشهد و به خصوص حاشیه شهر اضافه کرد: بنا بر قول دولت سیزدهم مبنی بر تهیه یک میلیون مسکن، شورای ششم و مدیریت شهری مشهد، با حضور شهردار جوان و انقلابی خود و با حمایت دولت و بخش خصوصی می‌تواند به ساخت ۵۰ هزار واحد در حاشیه شهر اقدام کند.

حاجی بگلو در تذکری به سرپرست شهرداری مشهد گفت: در گزارشات مشاهده شده است که در بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها حقوق کارکنان متفاوت و یا پرداخت نشده است. باید هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی و اقدام شود و در تبدیل وضعیت‌های نیروهای شهرداری عدالت برقرار شود. اولویت اول باید ایثارگران و خانواده آن‌ها باشد.

کد خبر 518206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.