پاکسازی برچسب‌های تبلیغاتی در کلانشهر مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از پاکسازی بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع از دیوار نوشته‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیر مجاز نصب شده در سطح شهر از ابتدای امسال تاکنون توسط بیش از پنج هزار نفر پاکبان خدمات شهری در مناطق ۱۳ گانه خبر داد.

سید محسن رهنمایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر دیوارنویسی تبلیغاتی و نصب برچسب‌های مختلف روی دیوارهای شهر به یکی از مهمترین معضلات شهری تبدیل شده است که علاوه بر نازیبایی محیط شهری، با ایجاد نارضایتی در میان شهروندان حقوق آن‌ها را نیز پایمال می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوارها در معابر عمومی به جز اماکنی که شهرداری آنها را مجاز شناخته، ممنوع بوده و هرگونه نصب تبلیغات و دیوار نویسی‌های غیرمجاز نقض آشکار حقوق شهروندی است و به طور جدی با آن برخورد می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در همین راستا و به منظور ارتقای زیبایی بصری محیط شهری و با تلاش شبانه روزی بیش از ۵ هزار پاکبان خدمات شهری از ابتدای سال جاری تاکنون، بالغ بر ۱۱۰ هزار مورد امحا و پاکسازی دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز در سطح شهر صورت گرفته که در این میان، بیشترین میزان در منطقه هشت، سه و دو انجام شده و بیشترین تبلیغات به ترتیب مربوط به صنوف لوله‌بازکنی و تخلیه چاه و تأسیسات بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، نیروهای خدمات شهری به صورت روزانه و دوره‌ای عملیات امحای دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز را انجام می‌دهند، البته از شهروندان و صنوف مختلف تقاضا می‌شود به منظور افزایش زیبایی محیط شهری از نصب برچسب دیوارنویسی در فضاهایی به غیر از فضاهای تعیین شده و مجاز خودداری کنند.

رهنمایی خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط، برای برخورد با صاحبان این تبلیغات در مرحله اول اخطاریه به آنها ابلاغ می‌شود تا نسبت به پاکسازی تبلیغات خود اقدام کنند و در صورت پاکسازی نشدن توسط صاحبان تبلیغات، توسط نیروهای خدمات شهری انجام خواهد گرفت و صاحبان تبلیغات جریمه خواهند شد.
 

کد خبر 518187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.