انتقال  کرونای دلتا ۲ روز قبل از بروز علائم!

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که گونه دلتا ویروس کرونا دو روز پیش از بروز علائم به دیگران منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا زندگی میلیون‌ها فرد در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. با پدیدار شدن گونه‌های جدید ویروس کرونا افراد بیشتری به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند. یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا دلتا نام دارد که در سراسر دنیا به عنوان گونه نگران کننده در نظر گرفته شده است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرعت انتقال پذیری گونه دلتا ویروس کرونا بسیار زیاد است بنابراین افراد بیشتری را در مدت زمان کمتر درگیر می‌کند.

آیا گونه دلتا ویروس کرونا خطرناک است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که ویروس‌ها با گذر زمان جهش پیدا می‌کنند، ویروس کرونا نیز همانند دیگر ویروس‌ها از زمان آغاز شیوع تا کنون چندین بار جهش یافته است. گونه دلتا ویروس کرونا که به عنوان گونه خطرناک و نگران‌ کننده در نظر گرفته شده است با قدرت بیشتری به سلول‌های سالم میزبان متصل می‌شود و با سرعت بیشتری به دیگران منتقل می‌شود. گونه دلتا ویروس کرونا نسبت به گونه اصلی خطرناک‌تر است و خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد.

افراد چه زمانی پس از آلوده شدن به ویروس کرونا علائم آن را تجربه می‌کنند؟

معمولاً افراد پنج یا ۶ روز پس از آلوده شدن به گونه اصلی ویروس کرونا علائم مربوط به آن را تجربه می‌کنند، اما هنگامی که فرد به گونه دلتا ویروس کرونا مبتلا می‌شود زودتر از زمان تعیین شده درگیر علائم مربوطه می‌شود علاوه بر این سرعت انتقال گونه دلتا از فرد بیمار به دیگران نسبت به گونه اصلی بسیار بیشتر است و با سرعت بیشتری دیگران را درگیر می‌کند.

در چه صورت فرد نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کند؟

با توجه به مطالعات انجام شده، هرچه بار ویروسی موجود در بدن افراد مبتلا به گونه دلتا ویروس کرونا بیشتر باشد ویروس با سرعت بیشتری به دیگران منتقل می‌شود. بار ویروسی مقدار ذرات ویروسی موجود در خون فرد بیمار است که میزان شدت بیماری را مشخص می‌کند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گونه دلتا ویروس کرونا سریع‌تر از گونه اصلی تکثیر می‌شود در این صورت فرد در معرض نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرد و علائم جدی آن را تجربه می‌کنند. محققان معتقدند که تقریباً بین سه تا پنج روز پس از اینکه فرد در معرض ویروس کرونا قرار گرفته باشد تست PCR او مثبت خواهد بود.

گونه دلتا ویروس کرونا چه زمانی به دیگران منتقل می‌شود؟

از آنجایی که گونه دلتا ویروس کرونا با سرعت زیادی از فرد بیمار به دیگران منتقل می‌شود سازمان جهانی بهداشت (WHIO) آن را گونه نگران کننده نامیده است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که که گونه دلتا ویروس کرونا دو روز پیش از بروز علائم به دیگران منتقل می‌شود. پیش از این محققان باور داشتند که ویروس کرونا همزمان با بروز علائم به دیگران منتقل می‌شود. بار ویروسی موجود در بدن افرادی که به گونه دلتا مبتلا شده‌اند یکهزار و ۲۶۰ برابر بیشتر از بار ویروسی موجود در بدن افرادی است که درگیر گونه اصلی ویروس شده‌اند.

آیا علائم گونه دلتا ویروس کرونا متفاوت است؟

تب، خستگی و سردرد جز رایج‌ترین علائم گونه دلتا ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، اخیراً تعداد کمی از بیماران به آبریزش بینی دچار شده‌اند علاوه بر این از دست دادن حس بویایی جزء نهمین علامت رایج در بین افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ دسته‌بندی شده است. محققان معتقدند که جهش ویروس کرونا ممکن است دلیل تغییر علائم بیماری کووید -۱۹ باشد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار بگیرد.

کد خبر 518162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 3
    همسر من ۱۰ روز هست که بی حالی داره،۲ بار به فاصله ۲ روز تست داده و منفی شده. این دلیلش چی میتونه باشه؟
    • صادق IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      7 3
      من هم همینطور هستم 9 روزه ببحالی شدید دارم ولی تستم منفی شده هنوزم بیحالی دارم