ترافیک شهر از طریق ۴۷۰ دوربین نظارتی مدیریت می‌شود

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مدیریت ترافیک شهر از سالن مانیتورینگ شهرداری با رصد ۴۷۰ دوربین نظارتی انجام می‌شود.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از ابزارهای آرام سازی و هوشمند کنترل ترافیک دوربین‌های کنترل سرعت است.

وی افزود: آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان زیاد است که یکی از مهمترین دلایل آن سرعت بالای وسایل حمل و نقل است البته سرعت مجاز ترددها در معابر و اتوبان‌های شهر اطلاع رسانی شده، اما متأسفانه کمتر از سوی رانندگان رعایت می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه معابر بزرگراهی و شهری اصفهان به سامانه‌های ثبت تخلف سرعت مجهز شده است، تاکید کرد: چنانچه پیامک تخلف برای رانندگان ارسال نشود به معنای اعمال نکردن قانون نیست، امیدواریم همه با رعایت سرعت مجاز، سفر ایمنی در پیش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان ۴۲ سامانه تابلوهای متغیر خبری و ۱۵ سامانه تابلوهای کوچک خبری نصب شده که شبانه‌روزی فعال بوده و جریان ترافیک سنگین یا نیمه سنگین را به رانندگان و استفاده کنندگان از شبکه حمل و نقل اطلاع‌رسانی می‌کند تا فشار روانی رانندگان کاهش یابد.

کریمی با اشاره به نحوه مدیریت ترافیک شهر گفت: مدیریت ترافیک شهر از سالن مانیتورینگ شهرداری با رصد ۴۷۰ دوربین نظارتی انجام می‌شود و همکاران ما تغییر زمان چراغ‌های راهنمایی و رانندگی معابر را در صورت نیاز انجام می‌دهند تا آرام سازی و ایمن سازی ترافیک صورت گیرد.

کد خبر 518125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.