دیگر نیاز نیست خودمان را به مسئولان ثابت کنیم/در جامعه، هواداران زیادی داریم

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان کمتر از یک ماه دیگر باید در مسابقات مهمی به میدان برود در همین خصوص سرمربی تیم ملی بانوان از شرایط این روزها تیمش می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از تعطیلی فعالیت‌های تیم ملی بانوان ایران و بیرون رفتن آنان از رنکینگ فیفا از اردیبهشت امسال مریم ایراندوست و کادر فنی جدید، تیم و بازیکنان ناآماده را تحویل گرفت و بعد از دو اردوی آماده سازی بلاروس و ازبکستان به نظر می‌رسد بازیکنان تحت هدایت وی برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا که از ۳۰ شهریور برگزار می‌شود به آمادگی نسبی رسیده باشد. تورنمنتی که تیم کشورمان با اردن و بنگلادش هم‌گروه است و در صورت صعود از گروه می‌تواند در جام ملت‌های آسیا که در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود حاضر باشد. عملکرد خوب این تیم در اردوی ازبکستان و بازی‌های پیش رو بهانه‌ای شد تا با مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی بانوان کشورمان به گفت و گو بپردازیم که در ادامه می‌خوانید:

بعد از اردوی بلاروس، تیم ملی بانوان کشورمان دو دیدار با ازبکستان داشت، به نظر می‌رسید پیشرفت مجموعه تیم کاملاً محسوس بود؟

خیلی خوشحال هستم که همه فوتبال دوستان این پیشرفت را دیده‌اند. زمان محدودی برای کار داشتیم و بیش از دو سال تیم بانوان فعالیتی نداشت. بازیکنان در باشگاه‌هایشان کار می‌کردند. در واقع شیوع بیماری کرونا لیگ را به تعطیلی کشاند و در ادامه کار هم به صورت دو گروه مجدداً شروع به کار کرد این باعث شد عملکرد بازیکنان را به افول ببرد. از اواخر اردیبهشت تیم را تحویل گرفتیم و با برگزاری دو اردو که یکی انتخابی و دیگری آمادگی بود رسماً تیم ملی از حالت تعطیلی بیرون کشیده شد.

تورمنت بلاروس اولین اردوی آمادگی تیم بود، فکر می‌کنم تأثیر بسزایی در آمادگی تیم داشت

تورنمنت بلاروس از نظر اینکه ما بتوانیم ارزیابی خوبی از تیم داشته باشیم بسیار به موقع برگزار شد و کمک زیادی به ما کرد بنابراین شرایط به گونه‌ای پیش رفت تا مقایسه‌ای که فوتبال دوستان در این فاصله دو ماه و نیم از عملکرد تیم داشتند چشمگیر باشد. در این تورنمنت روی دو موضوع تاکید داشتیم. اولین مورد آمادگی بدنی بازیکنان بود در اصل بازیکنان از شرایط خوب جسمانی دور بودند و موضوع بعدی ساختار دفاعی و شکل تیم و در واقع مسائل تاکتیکی تیم بود که مورد بررسی و هدف گذاری قرار گرفت. به نظر می‌رسد تا جایی که ممکن بوده این موارد رو می‌توانیم با تماشای اولین بازی مقابل بلاروس تا آخرین دیدار برابر ازبکستان که در خاک این کشور برگزار شد فارغ از نتیجه به وضوح ببینیم.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد باید در فاز هجومی هم حسابی کار کنید، البته در آخرین دیدار تیم گل خیلی خوبی به ثمر رساند

بله درست است. البته در زمان کوتاه این امکان وجود ندارد که خیلی روی یک مسئله یا تاکتیک بزرگ کار کنیم اما هدف مان این است در اردوی باقی مانده که اردوی یک هفته‌ای است تمرکزمان روی حفظ توپ، اعتماد به نفس و نهایتاً ساختار حمله کار کنیم. اما این نیاز به زمان بیشتری دارد امیدوارم بتوانیم در بازی‌های پیش رو به مرحله بعدی صعود کرده و در دوره بعدی که حدود چهار ماه فرصت داریم روی ضعف‌های تیم بیشتر کار کنیم.

در خصوص صعود از گروه و مسابقات مقدماتی قهرمانی فوتبال آسیا صحبت کردید، کمتر از یک ماه دیگر باید به مصاف حریفان بروید. هم گروهی‌های تیم ایران یعنی اردن و بنگلادش را چطور می‌بینید؟

در خصوص اردن فیلم بازی‌های اخیر آنها را دیده‌ایم و به نوعی این تیم کاملاً از سوی کادر فنی آنالیز شده‌اند. خودم هم روزگاری که در تیم ملی به میدان می‌رفتم دیدارهای زیادی با این تیم داشته‌ایم و سبک کاری آنها را می‌شناسم، اما در مورد بنگلادش هیچ شناختی از آنها نداریم. تیم کشورمان دو بار با این تیم بازی کرده و اما متأسفانه هیچ تصاویری در آرشیو فدراسیون و فضای مجازی موجود نیست و این کار ما را سخت می‌کند، اما مبنا را بر این می‌گذاریم که آنها هم همچون تیم‌های آسیای جنوب شرقی تیم‌های تند و تیزی هستند و با این تصور وارد رقابت‌ها می‌شویم البته نکته خوب این ماجرا این است که اولین دیدار گروه را اردن و بنگلادش برگزار می‌کنند و می‌توانیم دو تیم را حسابی آنالیز کنیم. البته این را باید بگویم که همدلی و وفاق خوبی بین همه عوامل تیم به وجود آمده تا شاهد موفقیت تیم بانوان ایران باشیم. در واقع این باعث شده امیدوار باشیم شرایط خوبی را در این تورنمنت داشته باشیم.

در این ماه‌های منتهی به مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا حمایت‌های خوبی از سوی فدراسیون فوتبال شاهد بودیم، وضعیت را چطور می‌بینید؟

خوشبختانه حمایت‌ها خیلی خوب بوده و دیگر نیاز نداریم خودمان را به مسئولان ثابت کنیم. در گذشته همیشه در جلسات باید به گونه‌ای خودمان را معرفی می‌کردیم تا حمایت‌ها از تیم‌های بانوان انجام شود اما در حال حاضر مسئولان فدراسیون شناخت کافی از فوتبال بانوان دارند و از صمیم قلب دوست دارند شرایط برابری را نسبت به فوتبال آقایان برای بانوان نیز فراهم کنند. از اردوی اول تا این لحظه این موضوع کاملاً مشهود بوده و نیازی نیست تعریف و تمجیدی صورت بگیرد چرا که همه مدیران فدراسیون فوتبال مسائل موجود را دنبال می‌کنند و از آقای عزیزی خادم تا خانم موسوی همگی امکاناتی که برای تیم ملی نیاز بوده فراهم کرده‌اند.

در واقع این کمک‌ها نیز رسانه‌ای شده‌اند و می‌بینید که مجموعه تیم خیلی بهتر از قبل و با تلاش فدراسیون با پرواز اختصاصی به ازبکستان رفته است یا در خصوص لباس تیم ملی پوشاک اورجینال در اختیار بازیکنان قرار گرفت تا نگاه‌های برابری را بیش از پیش و با تلاش‌های مسئولان شاهد باشیم.

و اما صحبت پایانی

خدا را شاکرم همه چیز از نظر حمایتی عالی است حتی از سوی دیگر هواداران تیم ملی بانوان در جامعه زیاد شده‌اند و در فضای مجازی نیز حمایت‌های آنان را می‌بینیم. حتی می بینم که دغدغه زیادی برای فوتبال زنان دارند. البته نقش رسانه‌ها نیز مهم است که شاهد هستیم خیلی خوب به فوتبال زنان و تیم ملی می‌پردازند و اینها باعث انرژی و انگیزه مضاعف برای همه ما می‌شود. فکر می‌کنم در حال حاضر همه چیز خوب است.

نیاز داریم که در همین آرامش و با افزودن اعتماد به نفس بیشتر به بازیکنان مان دو اردوی بعدی را بگذرانیم تا بتوانیم قاطعانه به مرحله بعدی مسابقات صعود کنیم البته در این راه نیاز به حمایت همه مردم و رسانه‌ها داریم. همینطور که تا به حال شاهد تغییرات خوبی بوده‌ایم امیدوار هستیم تا بزودی بازی‌های تیم ملی و لیگ برتر بانوان را نیز به صورت پخش زنده ببینیم و شاهد موفقیت تیم‌های بانوان در کنار آقایان باشیم.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 518108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.