از افتتاح بوستان شقایق ملایر در سال‌جاری تا اجرای پروژه تجاری و فرهنگی جویبار

سرپرست شهرداری ملایر با بیان اینکه۴۰۰ متر از ۱۲۰۰ متر طول کانال پشت ناسیونال ملایر پوشیده شده است، اظهار کرد: ۲۳۰ متر از طول این کانال در حال اجراست و در صورت تأمین اعتبار، طول کانال تا جایی که بافت مسکونی وجود دارد، پوشیده می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین بابایی در حاشیه تور رسانه‌ای شهرداری و اعضای شورای شهر ملایر از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شهرداری نام برد و گفت: بنده معتقدم اگر کسی شعار مردمی داد، باید در عمل نشان دهد. مردم از شعار خسته شدند. کسی که برای رضای خدا کار می‌کند، نیازی به نمایش دادن آن نیست.

وی ادامه داد: امروز به‌دلیل بسیاری از مشکلات از جمله بیماری کرونا، تحریم‌های اقتصادی، سو مدیریت برخی مدیران و استفاده ابزاری از ارزش‌ها، مردم در سطح بالایی از نارضایتی قرار گرفتند و در صورتی‌که وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا نکند، نمی‌توانند دین و ایمان خود را هم حفظ کنند.

سرپرست شهرداری ملایر با تأکید بر اینکه نهایت بهره‌مندی از دو برند جهانی شهر ملایر سبب رونق وضعیت اقتصادی شهر خواهد شد، خاطرنشان کرد: سال به سال مدیریت شهری پیچیده‌تر می‌شود، این مدیریت باید به‌روز شود. با سیستم مدیریتی ۱۰ سال قبل نمی‌توان ملایر را مدیریت کرد.

بابایی در بازدید از پروژه ایجاد سرپوش برای کانال پشت ناسیونال ملایر با بیان اینکه ۴۰۰ متر از ۱۲۰۰ متر طول این کانال پوشیده شده است، اظهار کرد: ۲۳۰ متر از طول این کانال در حال اجراست و در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال این بخش نیز تکمیل می‌شود.

وی احیا و بازسازی آب‌نما و پیاده راه بلوار سیف الدوله به طول ۹۰۰ متر و عرض هفت متر، ساماندهی بلوار حاج محمد ملایری به طول سه هزار متر مربع، ساماندهی بلوار حاج طوسی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، ساماندهی بلوار کریم خان زند به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری با هزینه ۱۰ میلیارد ریال، دیوارکشی نهالستان شهرداری به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع، احیا و بازسازی مهمانسرای پارک سیفیه به مساحت حدود ۷۰۰ متر مربع و ساخت دیوار حائل کنار استخر کوثر را از دیگر پروژه‌های شهرداری ملایر برشمرد.

طراحی یک بنا در بام ملایر

سرپرست شهرداری ملایر همچنین در بازدید از روند ساخت رستوران جزیره واقع در بام ملایر، رستوران‌ها را یکی از شاخص‌های توریست‌پذیر دانست و خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل شهر ملایر از نظر تعداد رستوران‌ها و تنوع آنها وضعیت مناسبی نداشت اما طی چند سال گذشته با تغییر فرهنگ عمومی، رستوران‌ها نیز مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

بابایی با بیان اینکه رستوران پس از اقامتگاه و هتل‌ها یکی از ملزومات هر شهری برای جذب گردشگر است، اظهار کرد: سعی کردیم فضای سه رستوران بام ملایر را طوری طراحی کنیم که مراسمات عروسی و جشن در این مکان‌ها برگزار نشود، چرا که رستوران باید در اختیار فضای تفریحی باشد نه اینکه فضای تفریحی در اختیار یک رستوران قرار بگیرد.

وی به تکمیل رستوران جزیره به مساحت ۵۹۰ متر مربع اشاره کرد و گفت: فضای رستوران متفاوت و جوان پسند طراحی شده است و بیشتر برای سرو غذاهای فست‌فودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرپرست شهرداری ملایر با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت بام این شهر عنوان کرد: تکمیل پروژه رستوران سنتی به مساحت ۲۳۰ متر مربع، تکمیل مجموعه متل‌ها به مساحتی در حدود ۱۵۰۰ متر مربع، تکمیل مجموعه جویبارهای مصنوعی به طول ۳ هزار متر و آبرسانی به کوه گرمه ملایر به طول ۱۲۰۰ متر از جمله پروژه‌های در حال ساخت در بام ملایر است.

بابایی در پایان ساخت بنای تاج محل، آرامگاه فردوسی، دیوار چین، اهرام ثلاثه مصر، کاخ خورشید، گنبد قابوس، دروازه قرآن، باغ مشاهیر، باغ دولت آباد، قلعه فلک الافلاک، آمفی تئاتر، آرامگاه بوعلی، ساخت بنای استون هیج، بازسازی بنای آکروپلیس و برج پیزا، دروازه براندنبورگ، محوطه سازی مجموعه مینی ورلد، دیوار کشی اطراف مجموعه، احداث بنای طاق بستان، پروژه آب‌نمای کف خشک، بنای چغازنبیل، تکمیل میدان یادبود شهدا، تکمیل تندیس‌های باغ مشاهیر، سنگ چینی سیل بند و ساخت و نصب فلاور باکس را از جمله پروژه‌های در حال ساخت مجموعه مینی ورلد ملایر برشمرد.

وی با اشاره به تصویب طرح تفصیلی منطقه پشت ناسیونال اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۶ کاربری این منطقه فضای سبز بوده است اما از سال ۹۶ برای آن کاربری مسکونی در نظر گرفتیم تا ساکنین منطقه بتوانند انشعابات آب، برق و گاز بگیرند.

سرپرست شهرداری ملایر ادامه کرد: پس از سرپوش کانال و تکمیل خیابان اصلی، آسفالت معابر و کوچه‌های فرعی این منطقه نیز انجام خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه محله پشت ناسیونال به‌عنوان بخشی از محله شمس آباد یکی از اولویت‌های بازآفرینی شهری است، تصریح کرد: کانال ناسیونال برای جمع‌آوری آب‌های سطحی ایجاد شده که متأسفانه فاضلاب خانگی نیز در آن جریان دارد و شهرداری با اعتبارات جاری خود پروژه سرپوش این کانال را شروع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی نیز از طرف فرماندار ملایر برای این پروژه مصوب شده که امیدواریم تخصیص یابد همچنین مقرر شده است بازآفرینی اداره مسکن و شهرسازی در تأمین اعتبارات برای تکمیل این پروژه به شهرداری کمک کند.

سرپرست شهرداری ملایر تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبار، طول کانال تا جایی که بافت مسکونی وجود دارد، پوشیده می‌شود و سپس شیب بخش ابتدایی کانال اصلاح و آن قسمت نیز پوشیده خواهد شد.

بابایی در بازدید از ساختمان اداری بخش خدمات شهری شهرداری ملایر، اظهار کرد: ساختمان اداری شهید باکری در سه طبقه به مساحت ۶۵۰ متر مربع با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که تا ۱۰ روز آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای این ساختمان تاکنون حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: بخشی از ساختمان محل اسکان موقت کارگرانی است که در شرایط بحرانی باید ۴۸ تا ۷۲ ساعت اینجا مستقر باشند.

سرپرست شهرداری ملایر ساماندهی مراکز اداری شهرداری را یکی از سیاست‌های این دوره شهرداری ملایر دانست و افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در این دوره تجمیع انبارهای شهرداری به منظور مدیریت منابع انسانی، حفظ و نگهداری و جلوگیری از سرقت اموال شهرداری بود.

احداث دو سایبان برای پارک و نگهداری ماشین‌آلات سنگین شهرداری

بابایی تصریح کرد: دو سایبان هر کدام به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پارک و نگهداری ماشین‌آلات سنگین شهرداری در مجموعه خدمات شهری ایجاد شده است.

«مجتبی داوری» معاون خدمات شهرداری شهرداری ملایر نیز اظهار کرد: بخشی از سوله خدمات شهری به‌عنوان انبار چادر در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است و مابقی آن بخش اداری ستاد بحران شهرستان است که زیر مجموعه خدمات شهری محسوب می‌شود.

وی خدمات شهری را پیشانی خدمات رسانی شهرداری دانست و گفت: این حوزه به‌صورت شبانه‌روزی و لحظه به لحظه در حوزه‌های زیست محیطی و نظافتی به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری شهرداری ملایر ۲۶۰ نفر مشغول به‌کار هستند، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر در حوزه فضای سبز و ۱۴۰ نفر در بخش اداری حوزه خدمات شهری مشغول به‌کار هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر به کنترل جمعیت جانوران مضر شهری اشاره و مطرح کرد: پس از برگزاری یک دوره آموزشی مبنی بر نحوه کنترل جمعیت موش‌ها، از روز گذشته طعمه‌گذاری در سطح شهرستان انجام شده است. همچنین اولین مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در استان همدان نیز در ملایر احداث شده و در حال تکمیل است.

بخش مهمی از کاهش مقدار رطوبت زباله‌ها باید در آشپزخانه‌ها اتفاق بیفتد

داوری در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود شیرابه زباله‌ها در سطح شهر، تصریح کرد: بخش مهمی از کاهش مقدار رطوبت زباله‌ها باید در آشپزخانه‌ها اتفاق بیفتد. بخشی از آن نیز در ماشین آلات جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهر اتفاق می‌افتد که در این راستا ما علاوه بر جابه‌جایی برخی کارگران این حوزه، در حال اصلاح ماشین‌آلات نیز هستیم.

وی افزود: نشت شیرآبه زباله از ماشین‌های جمع‌آوری زباله به‌دلیل پر شدن مخزن ماشین است که به دنبال بار اضافی ماشین و افزایش میزان رطوبت ایجاد می‌شود که طی یک ماه گذشته با اقدامات صورت گرفته شرایط بهتر شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با بیان اینکه در حال حاضر سه دستگاه خودرو کار شست و شوی مخازن ماشین‌های جمع‌آوری زباله را انجام می‌دهند، اضافه کرد: آهک پ‌پاشی زیر مخازن ماشین‌های جمع‌آوری زباله به منظور ضدعفونی آنها و حذف آلودگی شیرآبه نشتی از ماشین‌ها، به مدت سه سال است که در ملایر انجام می‌شود.

افتتاح بوستان شقایق تا پایان سال‌جاری

سرپرست شهرداری ملایر در بازدید از پروژه بوستان شقایق واقع در شهرک ولی عصر (عج) اظهار کرد: این بوستان با وسعت ۱.۸ هکتار، ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بابایی با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیارد تومان برای این بوستان هزینه شده است، گفت: ۱۰ تا ۱۱ هزار متر مربع این بوستان با کاربری فضای سبز است و با توجه به تراکم واحدهای مسکونی در این منطقه و عدم وجود کتابخانه یا مرکز فرهنگی مناسب برای جوانان، نظر شهرداری و شورای شهر ایجاد یک ساختمان فرهنگی با کاربری کتابخانه یا حسینیه در بخش مرتفع بوستان شقایق است.

وی در بازدید از ساختمان اداری شهید کاملی نیز اظهار کرد: مصوبه شورای شهر این بود که یک منطقه شهرداری داشته باشیم اما سیستم بایگانی و مدیریت شهرسازی تجمیع شده و با تکمیل این ساختمان فضای مناسبی برای کارکنان شهرداری و مراجعه کنندگان ایجاد می‌شود.

سرپرست شهرداری ملایر به آغاز طرح ممیزی و پلاک‌کوبی املاک مسکونی و تجاری سطح شهر ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح از چند ماه پیش آغاز شده و تا به حال پلاک‌کوبی املاک شهرک ولیعصر (عج) انجام شده است که موجب ارائه خدمات الکترونیکی بهینه به شهروندان و سرعت‌بخشیدن در خدمت‌رسانی توسط هر سازمانی از جمله اداره پست، اورژانس و آتش نشانی می‌شود.

پروژه تجاری، فرهنگی جویبار مشکل شیفتی بودن کتابخانه ها را رفع می‌کند

بابایی در بازدید از پروژه ساختمان تجاری، فرهنگی جویبار نیز گفت: این پروژه در سه طبقه به مساحت ۱۹۰۰ متر مربع در مرحله نازک کاری است. طبقه پایین ساختمان شامل هفت واحد تجاری و طبقه دوم با کاربری کتابخانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این کتابخانه منطقه وسیعی از شهر را پوشش خواهد داد، یادآور شد: این کتابخانه دارای دو سالن مجزا برای خانم‌ها و آقایان خواهد بود و مشکل شیفتی بودن کتابخانه‌ها را حل می‌کند. واحدهای تجاری ساختمان نیز برای فروش میوه و تره بار اجاره داده می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 518049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.