تکمیل فاز سوم بزرگراه شهید نجفی رستگار تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: فاز سوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار شامل مسیرهای دسترسی آن به بزرگراه امام رضا (ع) آماده بهره برداری شده است.

به گزارش ایمنا، صفا صبوری دیلمی اظهار کرد: با بهره برداری از فاز سوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار، دو گردش مهم ترافیکی شامل دسترسی جنوب به شرق و شرق به جنوب در محل تقاطع بزرگراه‌های شهید نجفی رستگار و امام رضا (ع) تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نتیجه این گشایش ترافیکی، بزرگراه شهید رستگار از طریق محوری به طول ۵۱۵ متر و بر اساس طرح مصوب به مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا (ع) متصل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با زیر بار ترافیک رفتن این مسیر دسترسی، ارتباط بزرگراه شهید رستگار با مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا (ع) همچنین از طریق پل دوربرگردان غرب به غرب این بزرگراه با مسیر شرق به غرب آن برقرار می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تأمین گردش پر تقاضای شرق به جنوب تقاطع ضمن احداث سه دستگاه پل (جمعاً به طول ۶۶۰ متر به همراه ۲۵۵۵ متر مسیر) را از دیگر نتایج این بهره برداری دانست و افزود: به این ترتیب بزرگراه‌های امام رضا (ع) و آزادگان، به نحوی اثربخش به یکدیگر متصل شده و ترددهای بین شهری از شرق به غرب و جنوب کشور، دیگر نیازمند ورود به پایتخت و عبور از معابر درون شهری نخواهد بود. پس علاوه بر کاهش بار ترافیک در مبادی ورودی جنوب شرق پایتخت به ویژه بزرگراه و میدان بسیج، وسایل نقلیه سنگین از مسیرهای درون شهری به بزرگراه‌های آزادگان و امام رضا (ع) هدایت خواهد شد.

به گفته صبوری دیلمی وجود شش گاراژ با وسعت ۲۱۰۰۰ مترمربع و ۴۶ پلاک مسکونی به مساحت ۵۰۶۰ مترمربع مهمترین مانع اجرایی تکمیل فاز سوم بزرگراه شهید رستگار بوده است. همچنین جمع آوری دکل و ترفیع کابل برق فشار قوی، رفع معارض تیرهای برق، لوله‌های گاز و افزایش طول پل‌های عابرپیاده از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور رفع معارضات تاسیساتی پروژه به شمار می‌رود.

منبع: مهر

کد خبر 517959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.