وسایل بازی ویژه کودکان اوتیسم در بوستان‌های شهری نصب می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از بهبود خدمت رسانی به توانیابان با استفاده از نصب انواع مبلمان ویژه، وسایل بدنسازی و تسهیلات گوناگون در بوستان های شهری، در راستای مناسب سازی محیط های شهری برای حضور کم دغدغه توان‌یابان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی اظهار کرد: توان یابان، سالمندان و افراد دارای برخی معلولیت‌های جسمی یا ذهنی، بخش جدایی ناپذیری از جامعه هستند که متأسفانه نبود زیرساخت‌های لازم در بسیاری از محیط‌ها و فضاهای شهری، باعث شده تا همواره این افراد با مشکلات مختلفی در اماکن عمومی مواجه شوند.

وی افزود: در همین راستا مدیریت شهری در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم در بوستان‌های شهری، زمینه را برای حضور آسان‌تر این عزیزان در فضاهای سبز شهر فراهم آورد؛ چراکه فضاهای سبز شهری، یکی از مهمترین فضاهای عمومی کلان شهرها است و باید شرایط دسترسی به آن، برای همه شهروندان به صورت مطلوب فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در همین راستا تاکنون بیش از ۳۰۰ عدد رمپ ورودی و دسترسی در سطح بوستان‌های شهر مشهد ویژه توان یابان احداث شده و علاوه بر آن، در بوستان‌های پرمخاطب سطح شهر نیز ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی ویژه توان یابان نصب شده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد یاد شده مبلمان پارکی ویژه توان یابان در دو بوستان ملت و کوه سنگی، ۷۰ عدد آبخوری سه سطحی در سطح بوستان‌های شهر و ۲۶ دستگاه ورزشی و بدنسازی ویژه توان یابان نیز در سه بوستان ملت، کوه سنگی و نیایش نصب شده است.

وی با اشاره به اهمیت فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای حضور کودکان توان یاب در بوستان‌های شهری اضافه کرد: وسایل بازی اختصاصی با توجه به شرایط جسمی کودکان تو انیاب در بوستان‌های ملت و کوه سنگی به صورت پایلوت نصب شده و در سال جاری نیز، اولین مجموعه بازی ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در بوستان آبشار، واقع در بلوار دلاوران به بهره برداری رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: این مجموعه در مساحتی بیش از ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، در بوستان ۳۵ هکتاری آبشار و در مجاورت کوه پارک مشهد در اختیار کودکان مبتلا به اوتیسم قرار گرفته است.

کد خبر 517764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.