عملیات پیاده‌راه‌سازی میدان توحید و خیابان شهید تجلی بزودی پایان می‌یابد

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به تأخیر ایجاد شده در اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی میدان توحید و خیابان شهید تجلی گفت: بر اساس مذاکرات با پیمانکار پروژه، مقرر شد این طرح حداقل در خیابان شهید تجلی تا پیش از آغاز فصل بارندگی به پایان برسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن پور اسماعیلی در بازدید از پروژه‌های شهری، اظهار کرد: پیمانکار از هفت‌ماه قبل کار را در میدان توحید و خیابان شهید تجلی را آغاز کرده اما متأسفانه پروژه پیشرفت مناسبی نداشته است.

وی افزود: میدان توحید و خیابان شهید تجلی یکی از نقاط اصلی در زمینه کسب‌وکار در شهر کرمان است؛ بنابراین، کُندی پروژه، موجب نارضایتی کسبه این محدوده شده که این نارضایتی‌ها به شهرداری و شورای اسلامی شهر منتقل شده است.

سرپرست شهرداری کرمان ادامه داد: ابتدا قرار بوده فضای داخل میدان، کف‌سازی و آماده‌سازی شود و پس از آن، کار در اطراف میدان و خیابان شهید تجلی ادامه پیدا کند، اما همزمان پروژه در خیابان شهید تجلی نیز آغاز و حفاری‌ها آغاز شده بود که در ادامه، کسبه اعتراض کرده و جلوی اجرای پروژه را گرفته بودند.

پور اسماعیلی اضافه کرد: با همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر و جلساتی که با کسبه داشتیم، مشکلات حل شد و اکنون این پروژه به‌سرعت در حال اجراست و پیمانکار را مکلف کردیم که بر اساس زمان‌بندی مورد نظر پیش برود. متأسفانه بیش از هفت‌ماه از انعقاد قرارداد گذشته، اما کل پیشرفت فیزیکی پروژه، ۱۵ درصد بوده که از نظر بنده پنج درصد پیشرفت، برابر با حداکثر ۱۵ روز کار در این پروژه است.

وی افزود: خلع ید پیمانکار اگرچه ابزار قانونیِ مناسب و در اختیار کارفرماست، اما پروسه‌ای زمان‌بر است؛ لذا باید ببینیم مصلحت در چیست و از آنجا که پروژه پیاده‌راه میدان توحید و خیابان شهید تجلی، در محدوده‌ای است که ضرورت دارد هرچه زودتر به نتیجه برسد.

سرپرست شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: ممکن است خلع ید پیمانکار و انعقاد قرارداد با پیمانکار بعدی، زمان زیادی ببرد؛ بنابراین، طی مذاکرات و جلساتی که با پیمانکار داشتیم، مقرر شد سرعت پروژه را به شکل مطلوب افزایش دهد. همچنین تأکید شد محدوده خیابان شهید تجلی را به سرعت و تا قبل از آغاز فصل بارندگی، به پایان برساند تا با آغاز بارندگی در این محدوده با مشکل مواجه نشویم. به‌طور قطع پروژه پیاده راه سازی میدان توحید شهر کرمان نیز باید به‌سرعت اجرا شود.

کد خبر 517755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.