آثار جشنواره تلویزیونی مستند مرور می شود

جدول پخش مستندهای بخش مسابقه «پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند» از شبکه مستند سیما مشخص شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند از امروز شنبه ششم شهریورماه با پخش ۷۳ اثر راه یافته به بخش مسابقه کار خود را از آنتن شبکه مستند سیما آغاز می‌کند، پخش این مستندها تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مستندهای راه‌یافته در بخش بلند، نیمه بلند و کوتاه این جشنواره از شنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ و ۹ صبح روز بعد است.

در هفته نخست پخش آثار که از امروز آغاز شده و تا پنجشنبه یازدهم شهریورماه ادامه دارد، به ترتیب مستندهای «پسر بد دوست‌داشتنی» به کارگردانی محمد صفا، «زندگی میان پرچم‌های جنگی» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده، «نفوذی» اثری از جواد موگویی، «چشم‌ها و دست‌ها» به کارگردانی پناه‌برخدا رضایی، «گاراژ» به کارگردانی حمید مهاجرانی و «آسک» اثری از مهدی زمانپور کیاسری روی آنتن می‌رود.

پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند با شعار روایت حقیقت در قاب واقعیت با انتشار فراخوان در بخش‌های فیلم مستند، عکس مستند و مستند نگاری آغاز به کار کرده است. در جشنواره امسال با توجه به سوژه ملی و فراگیر کرونا، بخش ویژه کرونا در هر سه بخش جشنواره برنامه‌ریزی شده بود و شرکت‌کنندگان می‌توانستند آثار فیلم، عکس و مستند نگاری خود را با این موضوع ارسال کرده و در رقابت شرکت کنند.

در بخش ویژه کرونا به بهترین فیلم با موضوع کرونا تندیس جشنواره و مبلغ ۷ میلیون تومان جایزه نقدی، به بهترین مجموعه عکس تندیس جشنواره و مبلغ ۵ میلیون تومان، به بهترین تک عکس تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان و به بهترین مستند نگاری با موضوع کرونا تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود.

مهلت ارسال اثر در بخش فیلم مستند تا ۱۴ مردادماه بود که با اتمام این مهلت، سامانه بخش فیلم پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند بسته شد. در بخش فیلم مستند، مستندسازان سراسر کشور آثار تولیدی از سال ۱۳۹۷ به بعد اجازه شرکت در جشنواره را داشتند.

کد خبر 517728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.