طرح شهر ورزش‌های زمستانی اتریش برای پیاده‎‌راه سازی

مقامات شهر ورزش‌های زمستانی اتریش ،اینسبروک، در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل تعدادی از خیابان‌های مرکز این شهر به پیاده راه هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارشناسان شهری با بررسی تمام جوانب، طرحی را به شهرداری اینسبروک اتریش ارائه داده‌اند که بر اساس آن می‌توان مرکز شهر را با انجام مجموعه‌ای از بازطراحی و بهسازی به پیاده راه تبدیل کرد. جورج ویلی شهردار اینسبروک امیدوار است که این طرح با همکاری و حمایت شورای شهر تا پنج سال دیگر محقق شود.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این پروژه دوستدار عابرپیاده، حذف پارکینگ‌ها و وسیع‌تر کردن پیاده روها است. علاوه بر این، احداث خطوط دوچرخه در تمام مسیر پیاده روها نیز در دستور کار قرار دارد.

طرح شهر ورزش‌های زمستانی اتریش برای پیاده‎‌راه سازی

احداث پیاده راه باعث افزایش جمعیت منطقه می‌شود و به این ترتیب نیز تأثیر مستقیم و مثبتی بر اقتصاد شهر بر جای خواهد گذاشت چرا از نظر روانشناسی افرا به جای اینکه در فکر طی مسیر با ماشین باشند، ترجیح می‌دهند در مغازه‌ها نیز گشتی داشته باشند و در آن نیز خریدی هرچند کوچک داشته باشند.

خروج ماشین‌ها از محله‌های مرکز شهر که قرار است بدون پارکینگ باشد، قطعاً ساکنان این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد چرا که مجبورند خودروهای خود را در سایر مناطق شهر پارک کنند و به این ترتیب حجم بالایی از خودرو به سایر محله‌ها تحمیل می‌شود.

برای حل این مشکل، کارشناسان احداث پارکینگ‌های زیرزمینی را در مناطق پروژه مورد نظر برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ شهردار اینسبروک، این طرح را ایده‌ای از شهرهای پاریس و فرایبورگ عنوان کرد که با این کار توانسته‌اند حجم بالایی از انتشار CO2 را در شهر کاهش دهند.

در حال حاضر، ۱۰ هزار جای پارک در منطقه مورد نظر برای پیاده راه‌سازی وجود دارد که معادل ۱۰ زمین فوتبال پر شده از خودرو است و به علت این حجم وسیع، شهردار قصد دارد که اجرای این طرح را بسیار تدریجی و با سرعت پایینی به پیش ببرد تا با مشکلات خاصی مواجه نشود.

طرح شهر ورزش‌های زمستانی اتریش برای پیاده‎‌راه سازی

کد خبر 517725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.