جزئیات راهبرد ادعایی اسرائیل علیه ایران

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی به راهبرد ادعایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران در دیدار با رئیس جمهور آمریکا پرداخت و نوشت که بر اساس این راهبرد، تل‌آویو به دنبال مقابله با ایران از طریق «مرگ با هزاران بریدگی» است.

به گزارش ایمنا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه (به وقت تهران) با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

منابع خبری پیش از این دیدار اعلام کرده بودند که بنت قصد دارد در این دیدار راهبرد خود برای مقابله با ایران را با بایدن به اشتراک بگذارد.

«باراک راوید» خبرنگار صهیونیستی پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی نوشت که نفتالی بنت در دیدار با بایدن راهبرد خود علیه ایران را با آن چیزی که مقام‌های اسرائیلی با عنوان «مرگ با هزاران بریدگی» نام می‌برند مطرح کرد.

بنت در این دیدار تلاش کرد تا احساس فوریت پیشرفت چشمگیری که برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده و بازبینی سیاست اسرائیل درباره ایران را مطرح کند.

راهبردی که بنت به بایدن ارائه داده شامل مقابله با ایران از طریق ترکیب اقدامات کوچک بسیار در جبهه‌های متعدد نظامی و دیپلماتیک است که این اقدامات به جای یک حمله شدید به ایران است.

یک مقام صهیونیستی گفت که بنت شرایط کنونی میان این رژیم ایران را همانند شرایط میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ سرد توصیف کرد.

بنت به بایدن تاکید کرد که آمریکا و اسرائیل باید ستیزه جویی‌های منطقه‌ای ایران را علاوه بر برنامه هسته‌ای این کشور به جعبه بازگردانند و در این راستا، وی از بایدن خواست تا نیروهای آمریکایی را از عراق و سوریه خارج نکند و مقام‌های صهیونیستی درباره رویکرد بایدن در این جبهه ابراز خوشبینی کرده‌اند.

بر اساس نوشته آکسیوس، بنت به بایدن گفته که با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مخالف است چون اثرگذاری این توافق با توجه به نزدیک شدن تاریخ انتهای برخی محدودیت‌های ایران و همچنین پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور از بین رفته است.

آکسیوس مدعی شد به نظر می‌رسد بایدن نیز درباره چشم‌انداز بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای خوشبین نیست.

منبع: فارس

کد خبر 517709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.