تولید روزانه بیش از ۱۹۰ تن زباله خشک در ارومیه

رییس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه بیش از ۱۹۰ تن زباله خشک در ارومیه تولید می شود که می توان با تفکیک این میزان از دفن آنها جلوگیری کرد.

به گزارش ایمنا، مسعود سرحدی اظهار کرد: حدود یک سوم زباله ۶۰۰ تن در روز تولیدی شهر ارومیه، پسماند خشک است که ۶۲ درصد آن به میزان حدود ۱۲۰ تن در روز با ارزش است.

وی اضافه کرد: با تفکیک اصولی در مبدا می‌توان تحولی جدی در این زمینه ایجاد کرد.

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: علاوه بر فعالیت غرفه‌های ثابت تحویل پسماند خشک، سازمان طی مناقصه‌ای جمع‌آوری پسماندهای خشک از در منازل را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

سرحدی اظهار کرد: با ورود و آغاز فعالیت بخش خصوصی در مقوله تفکیک از مبدا شرکت‌های فعال، کار آموزش، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت اروم آویژه در ناحیه یک و شرکت کوروش گستر در نواحی سه، چهار و پنج فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز کرده‌اند.

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: کارکنان شرکت‌ها با خودروی ویژه و مسؤولان آموزش نیز با لباس و کارت شناسایی مخصوص در منازل شهروندان حاضر می‌شوند و علاوه بر جمع‌آوری پسماند خشک با تحویل بروشور و ارائه نکات آموزشی در جهت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک از مبدا و اهمیت آن با شهروندان صحبت می‌کنند.

سرحدی تصریح کرد: واگذاری نواحی دو و شش به بخش خصوصی نیز در دستور کار سازمان قرار دارد و بعد از تعیین تکلیف نهایی فعالیت در این نواحی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با روابط عمومی سازمان و سامانه ۱۳۷ پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

روزانه حدود ۶۰۰ تن زباله در شهر ۸۰۰ هزار نفری ارومیه تولید و بخش عمده آن در سایت دفن زباله، معدوم می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 517695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.