بازگشت رونالدو و جذابیت دوچندان لیگ برتر!

منچستر یونایتد با هایجک کردن فوق ستاره پرتغالی از رقیب همشهری، حالا با هواداران خوشحالش، در پی موفقیت های بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در تابستان امسال فوتبال اروپا، نقل و انتقالات دیوانه‌واری را شاهد بود مثلاً یکی از آنها پیوستن کریس رونالدو به منچستر یونایتد بود. او در یووه نمی‌توانست به هدف‌های بزرگ برسد پس تصمیم گرفت از آن جدا شود.

بیانکونری با در ازای ۳۰ میلیون حاضر به فروش بود. ابتدا منچسترسیتی وارد عمل شد، کریس هم مشتاقانه خواهان بازگشت به انگلیس بود. تیم همشهری اما در صدم ثانیه وارد رقابت شد و کریستیانو رونالدو (CR7) را وسوسه کرد تا به صحنه رؤیایی قدم بگذارد.

دی‌مارتزیو و رومانو، دو خبرنگار مطرح نقل و انتقالات فوتبال اروپا، بسیار مطمئن کریس را نزدیک اتحاد تصور کردند اما ریو فردیناند اسطوره‌ یونایتد ویدئویی منتشر کرد که سرش را تکان می‌داد و از همه خواست که صبور باشند.

برای خیلی‌ها عجیب بود که چرا پپ دنبال رونالدو است وقتی در ال کلاسیکوها با او درگیری‌های زیادی داشته و باهم رابطه خوبی ندارند؟ به یکباره اما خبر آمد که ستاره پرتغالی با قراردادی دو ساله + یک سال اختیاری و دستمزد ۱۵ میلیونی، به خانه برگشته است.

ریو فردیناند و الکس فرگوسن نقش زیادی در این انتقال داشتند و سولسشر سرمربی شیاطین سرخ هم مصاحبه‌ای کرد و گفت: ما از مدت‌ها قبل با کریس در ارتباط بودیم و برای برگشت به اولترافورد صحبت می‌کردیم.

مطمئناً الان هواداران منچستر آخرین بازی رونالدو در لباس یونایتد را به یاد می‌آورند، جایی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا در برابر بارسلونا شکست خوردند و در همان تابستان کریس با شکستن رکورد نقل و انتقالات به رئال رفت.

حالا از آن تاریخ تا امروز، سیزده سال گذشته و رونالدو چهار فینال و منچستر یک فینال دیگر را تجربه کردند و برخلاف یونایتد که باز هم برابر بارسا شکست خورد، رونالدو طعم ۴ قهرمانی را چشیده است.

از وقتی کریس منچستر را ترک کرد، او در همه فصل‌های چمپیونزلیگ حضور داشته و منچستر چند فصل غایب بزرگ لیگ قهرمانان بوده است. تیم‌های رئال و یووه که رونالدو در آنها بازی کرده، هیچ‌گاه در دور گروهی حذف نشدند اما یونایتد طعم حذف در دور گروهی رو هم چشید و فوق ستاره پرتغالی حتی در کسب قهرمانی لیگ‌های داخلی هم از تیم سابقش پیشی گرفته بود.

البته یک نکته مهم را هم نباید از یاد برد، اینکه دوران بد منچستر بیشتر به دلیل نبود فرگوسن بود اما نبود ستاره‌ای به بزرگی کریستیانو هم در این ناکامی‌ها دخیل بود و حالا رونالدو با ویترینی پر از افتخارات و جام، به تئاتر رویاها برگشته و قسمت مهم ماجرا این است که برای بازنشستگی پا به اینجا نگذاشته است.

کریستیانو رفته رفته به اواخر دورن فوتبالش نزدیک شده است اما اصلاً نشانه‌ای از بی‌اشتیاقی یا حتی افول در او دیده نمی‌شود، ستاره کهنه‌کار، هنوز هم شبیه همان جوان باانگیزه گذشته است که برای همه‌چیز می‌جنگید و عطشش برای فتح عناوین دیگران را هم به تکاپو می‌انداخت.

کریس به منچستر آمده چون شیاطین بیشتر از همیشه به او نیاز داشتند و اولترافورد دقیقاً همانجایی است که برخلاف تورین، او خدای هواداران است. رونالدو برای رقم زدن داستان زندگی فوق‌العاده‌اش، بهترین مکان را انتخاب کرده است. منچستر با ستاره‌های جوان و با تجربه و با انگیزه، حالا هم در لیگ برتر، هم در اروپا سوادی کسب موفقیت دارد.

حالا لیگ انگلیس با حضور دو جین ستاره از چیزی که بوده بزرگ‌تر و مهیج‌تر شده و بین بیگ سیکس رقابت هیجان انگیزی برای قهرمانی ایجاد می‌شود. در این بین یونایتد با سانچو، رونالدو، واران و کلی جوان آینده دار مثل میسون گرینوود هم مدعی خواهد بود.

کد خبر 517684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.