بهبود خدمت‌رسانی به معلولان در بوستان‌های شهری مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از بهبود خدمت رسانی به معلولان با استفاده از نصب انواع مبلمان ویژه، وسایل بدنسازی و تسهیلات گوناگون در بوستان‌های شهری در راستای مناسب سازی محیط‌های شهری برای حضور کم دغدغه معلولان خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: معلولان، سالمندان و افراد دارای برخی معلولیت‌های جسمی یا ذهنی، بخش جدایی ناپذیری از جامعه هستند که متأسفانه نبود زیرساخت‌های لازم در بسیاری از محیط‌ها و فضاهای شهری، باعث شده تا همواره این افراد با مشکلات مختلفی در اماکن عمومی مواجه شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا مدیریت شهری در سال‌های اخیر تلاش کرده با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم در بوستان‌های شهری، زمینه را برای حضور آسان‌تر این عزیزان در فضاهای سبز شهر فراهم آورد؛ چراکه فضاهای سبز شهری یکی از مهمترین فضاهای عمومی کلان شهرها است و باید شرایط دسترسی به آن، برای همه شهروندان به طور مطلوبی فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در همین راستا تاکنون بیش از ۳۰۰ عدد رمپ ورودی و دسترسی در سطح بوستان‌های شهر مشهد ویژه توان یابان احداث شده و علاوه بر آن، در بوستان‌های پرمخاطب سطح شهر نیز ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان نصب شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده مبلمان پارکی ویژه معلولان در دو بوستان ملت و کوهسنگی، ۷۰ عدد آبخوری سه سطحی در سطح بوستان‌های شهر و ۲۶ دستگاه ورزشی و بدنسازی ویژه معلولان نیز در سه بوستان ملت، کوهسنگی و نیایش نصب شده است.

یعقوبی با اشاره به اهمیت فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای حضور کودکان معلول در بوستان‌های شهری، گفت: وسایل بازی اختصاصی با توجه به شرایط جسمی کودکان معلول در بوستان‌های ملت و کوهسنگی به صورت پایلوت نصب شده و در سال جاری نیز، اولین مجموعه بازی ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در بوستان آبشار، واقع در بلوار دلاوران به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه در مساحتی بیش از ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بوستان ۳۵ هکتاری آبشار و در مجاورت کوه پارک مشهد در اختیار کودکان مبتلا به اوتیسم قرار گرفته است.

کد خبر 517651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.