علائم ماندگار بیماری کووید-۱۹ پس از گذشت یک سال

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری می‌شوند تا ۱۲ ماه پس از بیمار شدن درگیر حداقل یکی از علائم کرونا خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی علائم طولانی مدت بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و هزار و ۲۷۶ بیمار را مورد ارزیابی قرار دادند. افرادی که به دلیل بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند تا ۱۲ ماه پس از بیمار شدن مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که از هر سه بیمار یک نفر تا ۱۲ ماه پس از مبتلا شدن به بیماری از تنگی نفس رنج می‌برد؛ افرادی که به نوع شدیدتر بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند نیز برای مدت طولانی‌تری درگیر اختلالات ریوی بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مدت زمان بهبود برخی بیماران بیش از یک سال خواهد بود؛ بنابراین افراد باید در این دوره زمانی به بهبود سلامت خود کمک کنند.

محققان مطالعه دیگری نیز در این زمینه انجام دادند و هزار و ۷۳۳ فرد بهبودیافته از بیماری کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که تقریباً سه چهارم بیماران پس از گذشت ۶ ماه از بیماری خود درگیر بعضی از علائم بیماری بوده‌اند، البته تعدادی از این بیماران با گذشت ۱۲ ماه از بیماری خود از بعضی علائم بیماری کووید -۱۹ رنج می‌برند. به طوری که ۶۸ درصد بیماران تا ۶ ماه پس از بیمار شدن درگیر علائم بیماری بوده‌اند، در حالی که ۴۹ درصد افراد تا ۱۲ ماه پس از آلوده شدن به ویروس کرونا از علائم آن رنج می‌بردند.

به گفته محققان، نیمی از بیماران پس از گذشت ۶ ماه از بیماری خود از علائمی مانند خستگی و ضعف عضلانی رنج می‌برند، در حالی که یک پنجم آن‌ها پس از گذشت یک سال نیز درگیر این علائم خواهند بود. علاوه بر این، تقریباً یک سوم بیماران پس از گذشت ۱۲ ماه از تنگی نفس رنج می‌بردند.

کد خبر 517650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.