انجام ۴۱۲ عملیات طی یک هفته در شیراز

رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طی هفته گذشته ۴۱۲ عملیات اطفاء، امداد و نجات توسط تیم‌های مختلف این سازمان اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش ایمنا، محمدهادی قانع گفت: از ۴۱۲ عملیات اجرایی شده طی هفته گذشته، ۲۷۲ عملیات به امداد و نجات و خدمات ایمنی و ۹۵ عملیات به اطفا حریق اختصاص داشت و در مجموع ۴۴۵ ناوگان به استعداد ۱۷۸۱ نیروی آتش نشان به محل‌های حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در هیچ یک از حوادث هفته گذشته، فوتی گزارش نشده است، افزود: در میان عملیات‌های امدادی انجام شده امداد حیات وحش و عملیات مربوط به «جانوران وحشی و موذی» با ۱۳۲ مورد و پس از آن «محبوس شدن در آسانسور» با ۴۱ مورد بیشترین تعداد عملیات‌های آتش نشانی را به خود اختصاص دادند.

افزایش عملیات امداد حبس در آسانسور

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به افزایش عملیات‌های امدادی مربوط به آسانسور و حبس شهروندان در کابین آسانسور ساختمان‌های مختلف مسکونی و تجاری در این فصل، خاطرنشان کرد: با توجه به قطع مکرر برق، حوادث آسانسور از بیشترین عملیات‌های نیروهای آتش نشانان در این روزها است که لزوم توجه به ایمنی این وسیله را بیشتر می‌کند.

قانع ادامه داد: همچنان که سازمان آتش نشانی شیراز در راستای امداد رسانی به شهروندان همیشه در حال آماده‌باش قرار دارد، از شهروندان درخواست می‌شود در صورت قطع جریان برق و توقف آسانسور در طبقات ساختمان، آرامش و خونسردی خود را حفظ و با شماره ۱۲۵ آتش نشانی شیراز تماس حاصل نموده و درخواست امداد رسانی کنند.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به مزاحمت جانوران موذی به ویژه زنبور و مار در فصل گرما برای شهروندان، عملیات‌های تیم امداد حیات وحش نیز در این فصل افزایش می‌یابد، آتش نشانان تیم تخصصی حیات وحش هنگام مواجهه با حوادث ناشی از مزاحمت حیوانات، ضمن توجه به جلوگیری از بروز آسیب به انسان‌ها، با تجهیزات مخصوص اقدامات لازم را برای حفظ جان جانوران نیز انجام می‌دهند.

رئیس آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: طی هفته‌ای که گذشت، ۴۶۳۱ تماس درخواست امداد از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ برقرار شد اما متأسفانه ۱۹۱۳ مورد نیز به مزاحمت تلفنی ثبت شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 517627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.