روزانه بیش از ۳۸۰ تن زباله به پسماندهای شهری منتقل می‌شود

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج، گفت: روزانه بیش از ۳۸۰ تن زباله در این شهر جمع آوری و به محل دفن پسماندها انتقال داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیروان غفوری اظهار کرد: در راستای ساماندهی و استانداردسازی محل دفن پسماند سطح شهر به دلیل نزدیکی به سکونتگاه‌های شهری و روستایی و جلوگیری از مشکلات حاصل از گازهای سمی تولید شده و تهدیدهای زیست محیطی و بهداشت عمومی خاک‌ریزی محل دفن پسماندهای شهری به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به تمهیدات فراهم شده تمامی خاک و نخاله‌های سطح شهر به محل دفن پسماندها هدایت شده که این مهم به منظور حفظ بهداشت عمومی و پوشش مرتب و روزانه پسماند و اطفای حریق‌های احتمالی در محل انجام می‌شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج عنوان کرد: با توجه به پایان پیمان با پیمانکار امسال، مدیریت خاک و نخاله به مناطق سه‌گانه و نواحی واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از واگذاری مدیریت خاک و نخاله‌های سطح شهر به مناطق و هدایت آن به محل دفن با مشکل مواجه شد که همین امر موجب ایجاد نگرانی به دلیل انتشار بوی بد و آتش‌سوزی‌های احتمالی ناشی از آن شد.

غفوری با اشاره به اجرای خاک‌ریزی محل دفن پسماندهای شهرداری، گفت: با استفاده از ۵۲۴ سرویس خاک؛ محل تخلیه و دفن پسماندها به صورت کامل پوشش داده شد.

وی اضافه کرد: ماشین آلات سنگین از قبیل، بیل مکانیکی و خودروهای سنگین برای تأمین خاک مورد نظر مطابق قبل با هدف پوشش پسماند و انتشار نشدن بوی بد و حفظ بهداشت زیست محیطی در محل دفن پسماندهای شهری مستقر و خاک‌ریزی مستمر را انجام خواهند داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 517625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.