آغاز اجرای خطوط انتقال آب و برق به آرامستان جدید «بهشت کریمان»

سرپرست شهرداری کرمان، از آغاز اجرای خطوط انتقال آب و برق به آرامستان جدید «بهشت کریمان» خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن پور اسماعیلی گفت: از آنجا که در آرامستان قدیمی شهر کرمان، دیگر جایی برای دفن اموات نبود، آرامستانی که از سال‌های گذشته تعیین‌تکلیف و مشخص شده بود، با تمام تأخیرها و اختلافات مالکیتی که وجود داشت، در دوره پیشین شورای اسلامی شهر کرمان افتتاح شد، اما افتتاح آرامستان یک موضوع بود و بهره‌برداری و استفاده مردم از آرامستان، موضوعی دیگر.

وی با اشاره به شروع دفن اموات در آرامستان «بهشت کریمان» خاطرنشان کرد: علی‌رغم افتتاح آرامستان، اقدامات لازم ازجمله اجرای خطوط انتقال آب و برق انجام نشده بود؛ بنابراین، اجرای حدود ۱۳ کیلومتر خط انتقال برق و انتقال آب برای آبیاری فضای سبز آرامستان «بهشت کریمان»، ضروری بود.

سرپرست شهرداری کرمان افزود: بنابراین، یکی از اولویت‌هایی که از روز اول کار به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان دنبال کردم، آماده‌سازی آرامستان «بهشت کریمان» بود که با حضور فرماندار محترم کرمان، از آرامستان بازدید کردیم و جلساتی در این خصوص داشتیم؛ ضمن اینکه به دستگاه‌های مربوط هم گزارشی ارسال کردیم که شرایط آرامستان جدید، مناسب نیست.

پور اسماعیلی با تأکید بر اینکه باید تمام توان و امکانات شهرداری را در یک مقطع زمانی کوتاه‌مدت به‌کار می‌گرفتیم تا شرایط لازم را در آرامستان جدید فراهم کنند، گفت: باید امکانات و شرایط لازم در آرامستان «بهشت کریمان» فراهم شود تا شهروندانی که برای دفن اموات خود در آرامستان حاضر می‌شوند، به جز ناراحتی و نگرانی به‌دلیل از دست دادن عزیز خود، دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمان افتتاح آرامستان «بهشت کریمان»، برای روشنایی آرامستان، تعدادی ژنراتور و برای تأمین آب هم، منبع آب نصب شده است، گفت: وقتی قرار است این آرامستان تا ۵۰ سال آینده شهر کرمان را پوشش دهد، ابتدا باید آب و برق آرامستان تأمین می‌شد.

سرپرست شهرداری کرمان تصریح کرد: حداقل تا کیلومتر ۱۰ جاده آرامستان، هیچ‌گونه مشکل و معارضی برای اجرای خطوط انتقال آب و برق نداشتیم؛ ضمن اینکه مشکلات ملکی و معارض، در روزهای آخر و در محدوده زمین آرامستان به‌وجود آمد؛ بنابراین، باید خیلی زودتر خطوط انتقال آب و برق را با هزینه بسیار کمتر اجرا می‌کردیم.

پور اسماعیلی از شروع اجرای خطوط انتقال آب و برق در آرامستان «بهشت کریمان» خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، آرامستان، یک محل اختصاصی و مربوط به شهرداری است؛ بنابراین، قاعدتاً شهرداری باید برای انتقال خطوط برق و آب هزینه کند، اما از پیمانکارانی استفاده کردیم که مورد تأیید دستگاه‌های خدمت‌رسانی آب و برق باشند تا بعداً در زمینه استفاده از شبکه مشکلی پیدا نکنیم.

کد خبر 517363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.