آیا واکسن فایزر تاییدیه تزریق دوز سوم را دریافت می‌کند؟

شرکت فایزر به دنبال دریافت تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای تزریق دوز تقویت کننده واکسن خود است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ماه گذشته اعلام کرد که افراد با سیستم ایمنی ضعیف باید دوز یادآور واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کنند، سپس مقامات بهداشتی ایالات متحده آمریکا هفته گذشته اظهار کردند که همه شهروندان آمریکایی باید دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر گونه‌های مختلف ویروس ایمن شوند. البته این طرح با انتقاد سازمان جهانی بهداشت (WHO) رو به روشد، زیرا این سازمان اعلام کرده است که کشورهای فقیر دنیا با کمبود واکسن برای تزریق دوز اول مواجه شده‌اند.

اوایل هفته جاری، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری واکسن فایزر را برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال صادر کرد. شرکت فایزر اولین شرکتی بود که مجوز استفاده اضطراری برای تزریق واکسن کووید -۱۹ به بزرگسالان را دریافت کرد، هم اکنون نیز اولین شرکتی است که مجوز تزریق به نوجوانان را دریافت کرده است. شرکت فایزر هم اکنون نیز به منظور بررسی تأثیر واکسن بر کودکان کم سن‌تر در حال انجام مطالعات بالینی است.

بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن فایزر در ایالات متحده آمریکا تزریق شده است؛ هر سه واکسن فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون که در این کشور تزریق می‌شود خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

مقامات بهداشتی نیز اعلام کرده‌اند که لازم است افراد هشت ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا، دوز تقویت‌کننده را تزریق کنند. هم اکنون نیز شرکت فایزر به دنبال دریافت تاییدیه از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای تزریق دوز سوم واکسن است.

کد خبر 517235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.