تصویب اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی برای پیشگیری از کرونا

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: هفته گذشته و در ادامه حمایت‌های شهرداری اصفهان به منظور مهار شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان، مدیریت شهری با تقدیم لایحه ای به شورای اسلامی شهر ۱۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از کرونا اختصاص داد که با حمایت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری از ابتدای شیوع بیماری کرونا همگام و همراه با کادر درمان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تلاش کرده در ابعاد مختلف اعم از پیشگیری، آگاه سازی (اطلاع رسانی و فرهنگ سازی)، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اختصاص بودجه، مصوبات و اعمال محدودیت‌ها، نظارت بر حسن اجرای مصوبات و پروتکل‌های مربوطه اقدامات مناسب را اجرایی کند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص مهار شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وارد شدن به پیک پنجم و وضعیت قرمز کرونا در شهر اصفهان امیدوار هستیم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین همت مسئولان در جهت اجرای اقدامات مناسب هر چه زودتر شاهد پایان شیوع این بیماری در کشور باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص اقدامات شهرداری برای تسهیل در امر واکسیناسیون شهروندان، گفت: مدیریت شهری برای بهتر شدن روال واکسیناسیون و هر اقدامی که شیوع بیماری کرونا را کاهش دهد همکاری کرده و ادامه خواهد داد تا فضاهای تزریق واکسن توسعه یابد و این روند با آرامش بیشتری پیش برود.

وی افزود: آخرین اقدامات شهرداری در حوزه واکسیناسیون عمومی همکاری در راه‌اندازی مراکز تجمعی واکسیناسیون مجموعه‌های مصلای نماز جمعه، نمایشگاه بین المللی سابق، حسینیه محبان الرضا جنب حرم زینبیه، مصلای نماز جمعه رهنان، سالن ورزشی دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان بوده است.

امیری با بیان اینکه مرکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی شهروندان در گلستان شهدا واقع در منطقه شش شهرداری و ورزشگاه کوثر در منطقه ۱۲ شهرداری تجهیز و راه اندازی شده است، تصریح کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون ویژه شهرداری اصفهان جهت واکسیناسیون حوزه خدمات شهری و حمل و نقل عمومی بر اساس سند ملی در ورزشگاه گل نرگس منطقه ۱۰ شهرداری تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند که در حوزه حمل و نقل بار و مسافر و خدمات شهری تعداد ۴۶۳۸ نفر دز اول و دوم واکسن از نوع آسترازنکا علاوه بر این تعداد، تعداد حدود ۱۵۳۴۶ نفر دز اول واکسن از انواع آسترازنکا، سینوفارم و برکت تا تاریخ سوم شهریور ماه دریافت کرده‌اند که البته با توجه به زحمات کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی امید است این مسیر با سرعت ادامه پیدا کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در هفته گذشته و در ادامه حمایت‌های شهرداری اصفهان به منظور مهار شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان مدیریت شهری با تقدیم لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر ۱۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از کرونا اختصاص داد که با حمایت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

وی از نصب بیش از سه هزار و ۳۶۷ بنر اطلاع رسانی در پارک‌ها و سطح شهر اصفهان خبر داد و افزود: کاهش ۷۰ درصدی روشنایی پارک‌ها و فضای سبز به ویژه در طول ۲۰ کیلومتر حاشیه رودخانه زاینده رود، از سوی شهرداری در حال اجراست.

امیری افزود: فعالیت تمامی استخرهای سرپوشیده و سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها ممنوع بوده و همه مراکز گردشگری، مراکز تفریحی، سینماها، موزه‌ها، باغ وحش و مجموعه‌های گردشگری از جمله تله کابین، تله سیژ، شهربازی و … تعطیل بوده و پذیرای مراجعان نیستند.

وی تاکید کرد:فعالیت‌های آموزشی حضوری در فرهنگسراها و مراکز آموزشی شهرداری تعطیل بوده و تنها به صورت مجازی و غیر حضوری به ارائه خدمات می‌پردازند.

امیری با اشاره به محدودیت‌های اعلام شده از طرف ستاد کرونا استان اصفهان اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولان، شهروندان و واحدهای صنفی وضعیت استان اصفهان در زمینه کنترل شیوع این بیماری بهبود یابد و وضعیت شهر اصفهان به شرایط قبل بازگردد.

وی به ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره و گفت: با توجه به ماهیت کاری خدمات شهری و ارائه خدمات به شهر و شهروندان به صورت شبانه روزی همکاران ما در کنار شهروندان اقدامات مناسبی در جهت پاسداشت این ایام عزیز انجام داده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: آذین بندی شهر با نصب بیش از شش هزار پرچم میله‌ای و بیش از شصت هزار متر پرچم ریسه‌ای و کتیبه‌ای، آموزش به مسؤلین هیئت‌ها و هیئت امنا مساجد حسینیه‌ها و تکایا جهت حفظ نظافت شهر، توزیع کیسه‌های مشکی بین مساجد و هیئت‌ها در مناطق ۱۵ گانه، تجهیز مساجد و تکایا و حسینه ها به مخازن نگهداری پسماند بخشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

وی افزود: در این ایام کلیه ماشین آلات شستشوی المان‌های شهری جهت شستشو و نظافت محوطه‌های درب مساجد هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها به صورت آماده باش بوده تا در صورت نیاز اقدامات لازم را اجرایی کنند.

معاون خدمات شهری به حضور عوامل این حوزه از مدیریت شهری اشاره و گفت: شیفت بندی مسئولان پسماند جهت حضور و گشت در سطح منطقه همراه با آموزش و تذکرهای لازم صورت گرفت؛ همچنین حضور مسئولین آموزش در هیئت‌های مذهبی جهت ارائه آموزش‌های لازم در کنار اقدامات همیشگی و شبانه روزی شهرداری اجرایی شد.

کد خبر 517210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.