بسکتبال با ویلچر با یک شوک و غیبت لژیونر کلیدی

کار کاروان پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو از امروز پنجشنبه و با دیدار تیم بسکتبال با ویلچر برابر استرالیا آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک به میزبانی توکیو از روز ۲ شهریور آغاز شده است و تا ۱۴ شهریور ادامه خواهد داشت.

کار کاروان ایران از امروز پنجشنبه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر آغاز می‌شوند و شاگردان عباس آقاکوچکی استارت حرکت در مسیر دشوار خود را در توکیو و همچنین استارت کاروان کشورمان را می‌زنند.

تیم بسکتبال ایران در پارالمپیک توکیو با تیم‌های مدعی و سرسخت استرالیا، آلمان، آمریکا، الجزایر و بریتانیا همگروه است. ایران در سه دوره گذشته حضور خود در بسکتبال پارالمپیک به ترتیب عناوین نهم، هشتم و دهم را به دست آورده است.

بسکتبال ایران البته از جمله رشته‌هایی است که قرار نبود در بازی‌های پارالمپیک شرکت کند. تصمیم کمیته ملی پارالمپیک برای عدم شرکت بسکتبال در توکیو در جهت سیاست کیفی گرایی و کسب مدال این دوره از بازی‌ها با انتقادات فراوانی همراه بود و در نهایت کمیته را مجاب به تغییر نظر کرد. ایران که با کسب عنوان سوم در مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه صاحب سهمیه پارالمپیک شده بود، امیدوار است حداقل عنوانی بهتر از سه دوره قبل کسب کند.

عباس آقاکوچکی سرمربی این تیم بیش از دو هفته پیش ضمن اعلام رضایت از شرایط تیمش گفته بود که نیم نگاهی به کسب سکوی پارالمپیک دارد و ایران در این مسابقات زنگ تفریح نخواهد بود. با این حال در آستانه اعزام بسکتبال با ویلچر از تهران به توکیو، تست کرونای مرتضی عابدی لژیونر ایران و یکی از کلیدی ترین بازیکنان کشورمان مثبت شد تا تیم ایران را با شوک بزرگی مواجه کند.

سرمربی تیم ملی در این مورد گفت: «ما روی این بازیکن در رقابت برابر تیم استرالیا و آمریکا حساب ویژه ای باز کرده بودیم و نقش به‌سزایی در برنامه تاکتیکی تیم داشت، نبود وی شوک بزرگی به تیم وارد خواهد کرد. عابدی یکی از بازیکنان لژیونر و باتجربه خوب تیم ما در کلاس ۳ بود که ارنج تیم را بر اساس او برنامه ریزی کرده بودیم، قطعاً با نبود وی شرایط سختی را برابر تیم‌های برتر پارالمپیک خواهیم داشت.»

باید دید بسکتبال با ویلچر که تنها نماینده ایران در روز سوم از بازی‌های پارالمپیک است، با این شرایط برابر استرالیا چه نتیجه‌ای کسب می‌کند؛ تیمی که در پارالمپیک ریو به عنوان ششم دست یافته بود.

این مسابقه از ساعت ۱۴:۴۵ (۱۰:۱۵ به وقت تهران) آغاز می‌شود.

منبع: ورزش سه

کد خبر 517190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.