دلتا ویروس کرونا برای کودکان چقدر خطرناک است؟

متخصصان عقیده دارند که گونه دلتا ویروس کرونا نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون محققان در حال بررسی جنبه‌های مختلف بیماری‌زایی آن هستند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که دلتا به گونه نگران کننده ویروس کرونا در سراسر جهان تبدیل شده است زیرا قابلیت انتقال‌پذیری بسیار بالایی دارد و با سرعت زیادی افراد را درگیر می‌کند.

متخصصان عقیده دارند که گونه دلتا ویروس کرونا نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. از آنجایی که بیشتر کودکان هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند بدین ترتیب احتمال انتقال ویروس کرونا از کودکان به دیگران بیشتر است.

گونه دلتا ویروس کرونا چه ویژگی‌هایی دارد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که انتقال‌پذیری گونه دلتا ویروس کرونا از گونه‌های دیگر بیشتر است علاوه بر این گونه دلتا قادر است آنتی بادی تولید شده توسط واکسن را خنثی کند و میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها را کاهش دهد.

شیوع این گونه از ویروس کرونا باعث شده است افراد بیشتری در سراسر دنیا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند، در بیمارستان بستری شوند یا جان خود را از دست بدهند به همین دلیل به گونه نگران کننده تبدیل شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که گونه دلتا ویروس کرونا ممکن است باعث بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان شود.

آیا کودکان نیز در معرض گونه دلتا ویروس کرونا قرار دارند؟

کودکان نیز همانند بزرگسالان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، شیوع گونه دلتا ویروس کرونا باعث شده است تعداد کودکان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در سراسر دنیا افزایش یابد. کودکان مبتلا به گونه دلتا ویروس کرونا ممکن است علائم خفیف تا متوسط بیماری را تجربه کنند در بعضی موارد نیز ممکن است دچار علائم شدید بیماری شوند.

متخصصان باور دارند که سرفه و از دست دادن حس بویایی در گونه دلتا ویروس کرونا رایج نیست و علائم شایع آن شامل سردرد، گلو درد، آبریزش بینی و تب می‌شود علاوه بر این برخی از کودکان سندرم التهاب چند سیستمی را نیز تجربه می‌کنند که علائم آن شامل سردرد، درد مفاصل، حالت تهوع، استفراغ، دل درد، راش پوستی، درد قفسه سینه و خستگی می‌شود.

چگونه از کودکان خود در برابر گونه دلتا ویروس کرونا محافظت کنیم؟

از آنجایی که تنها تعدادی از کشورها واکسیناسیون کودکان را تأیید کرده‌اند لذا روش مطمئن محافظت از کودکان در برابر گونه دلتا، رعایت اقدامات پیشگیرانه است. استفاده از ماسک، شستن و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها، ماندن در خانه و رعایت فاصله اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است علاوه بر این مراقبت از سلامت روانی کودکان در چنین شرایط بحرانی بسیار مهم است زیرا ممکن است آن‌ها دچار استرس و اضطراب شوند.

کد خبر 517186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.