این تیم کهکشانی بالاخره فاتح اروپا می‌شود؟

تیم فوتبال پاریسن ژرمن تابستان امسال به شکل دیوانه وار ۵ ستاره ی تراز اول جذب کرده تا بتواند برای یک بار هم که شده جام لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، پاریسن ژرمن تیمی است که از زمان تاسیش همواره به اتفاق هوادارانش، رؤیا و آرزوی موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا را در سر می‌پروراند، آرزویی که تا یک قدمی آن هم رفته‌اند.

از زمانی که گروه مالکان قطری در رأس آنها امیر این کشور به پشتوانه دلارهای نفتی مالکیت پاریسن ژرمن را در دست گرفته‌اند، ستاره‌های پرشماری به پایتخت فرانسه کشیده شده‌اند از تیاگو سیلوا بگیرید تا لاسانا دیارا، بوفون، زلاتان و دیگران.

چند سالی است که دیماریا، نیمار و امباپه هم تن به این پول‌های نفتی داده‌اند و پیراهن تیم متمول PSG را به تن می‌کنند تا سودای قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را برای مالکان ولخرج عرب، محقق کنند و به سرانجام برسانند.

دوجین ستاره آمدند و رفتند اما نماینده فرانسه فقط فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ با هزاران زحمت در فینال UCL مقابل بایرن مونیخ قدرتمند هانسی فلیک شکست خورد تا باز هم به همگان ثابت شود که پول خوشبختی نمی‌آورد و شخصیت تیمی مهم است.

ناصر الخلیفی تابستان امسال را به جنون آمیزترین فصل هواداران فرانسه تبدیل کرد. جذب دوناروما، سرخیو راموس، و واینالدوم به صورت رایگان و پرداخت ۶۶ میلیون یورو برای اشرف حکیمی این تیم را کهکشانی کرده است. اما داستان وقتی جالب شد که آنها توانستند پس از سال‌ها تلاش، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسا را از نیوکمپ جدا کرده و به صورت رایگان بدون پرداخت حتی یک سنت یول به چنگ بیاورند.

پاریسن ژرمن حالا دیگر همه چیز برای قهرمانی دارد. یک دروازه بان مطمئن که همین چند ماه پیش با درخشش در چارچوب دروازه لاجوردی‌ها قهرمان اروپا شد، یک رهبر در خط دفاع که ستون تیم است، یک هافبک جنگنده که مغزش عالی کار می‌کند و البته یک اعجوبه و نابغه در خط حمله که کلمات برای توصیفش کم می آیند.

از ابتدا تا انتهای ترکیب پاریسن ژرمن در تک تک نقاط زمین مملو از ستاره و فوق ستاره است. کارشناسان، این تیم را مدعی اول کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان می‌دانند اما باید دید آیا پاریس شخصیت قهرمانی اروپا را دارد؟ یا اینکه باز هم ناکام می‌ماند.

داشتن هر یک از این ستاره‌ها برای هر تیمی یک غنیمت و آرزو است، درست در مقطعی که اکثر تیم‌های مطرح بخاطر همه گیری کرونا، با مشکل مالی مواجه بودند و ضررهای سنگینی متحمل شدند تیم فرانسوی اما با پشتوانه چاهای نفت امیر قطر، همه ستاره‌ها در تیم خودش جمع کرده تا این بار بدون کوچک‌ترین لغزشی، فاتح اروپا شود.

هرچند برکسی پوشیده نیست که وجود نعمت بزرگی چون مسی در تیمی مثل پاریس، هم یک امتیاز بزرگ است که به اندازه قهرمانی ارزش دارد، و هم اینکه درصد موفقیت را چند برابر می‌کند.

دست بر قضا امروز لیگ قهرمانان اروپا قرعه کشی می‌شود و سران همه تیم دست به دعا شده‌اند که مبادا با تیم بی‌رقیب پوچتینو هم‌گروه شوند و فاجعه‌ای مقابل این تیم رقم بزنند. باید دید پاریسی‌هایی که در سید دو یوفا هستند، کدام تیم‌ها را رقیب خود می بیند.

اما اگر این تیم با این همه ستاره موفق نشود به هدفش برسد، باید دید الخلیفی چقدر دیگر پول خرج می‌کند و با زیر پا گذاشتن فرپلی مالی فوتبال را به گند می‌کشد تا بالاخره یک جام لیگ قهرمانان اروپا برای پایتخت نشینان فرانسوی فراهم بیاورد.

کد خبر 517176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.