ایجاد مسیر سبز تراموا برای افزایش تنوع زیستی در اتریش

وین، پایتخت اتریش در آینده‌ای نه چندان دور، میزبان مسیری سبز برای تردد ترمواها خواهد بود که علاوه بر زیبایی اعجاب‌برانگیز خود به عنوان مکانی برای جذب زنبور عسل و سایر حشرات با هدف افزایش تنوع زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران وین اعلام کرده‌اند که نتایج یکی از مطالعات انجام شده در خصوص اثرات فضاهای سبز بر تنوع زیستی، این افراد را بر آن داشته است تا به ایجاد مسیری سبز برای رفت و آمد ترامواهای شهر بپردازند و از این طریق، نه تنها چشم‌انداز پایتخت اتریش را بهبود بخشند بلکه به جذب زنبورهای عسل و افزایش تنوع زیستی کمک کنند. دولت محلی وین مسئولیت طراحی و احداث این فضای سبز جدید را بر عهده گرفته و قرار است محیطی با گل‌ها و گیاهان همیشه سبز به وجود آورد تا شهر و شهروندان را در تمام فصول سال از مزایای آن بهره‌مند کند.

ایجاد مسیر سبز تراموا برای افزایش تنوع زیستی در اتریش

محققان اتریشی سایر مسیرهای سبز وین را مورد مطالعه قرار دادند و به نتایج شگفت‌برانگیزی دست یافتند؛ این فضاهای سبز علاوه بر زیباسازی شهر، میزبان جمعیت زیادی از گونه‌های حیوانی و گیاهی است به عنوان مثال پژوهشگران در یکی از مسیرهای سبز وین به مساحت ۷. ۳ هکتار، حدود ۳۷۸ گونه گیاهی، ۲۵ نوع ملخ، ۴۰ گونه پروانه و ۱۵۵ نوع زنبور وحشی یافتند.

ایجاد مسیر سبز تراموا برای افزایش تنوع زیستی در اتریش

جالب است بدانید که بعضی از گونه‌های یافته شده حشرات در این فضای سبز از نوع بسیار نادر بود که وجود آن‌ها در اتریش آخرین بار حدود ۴۸ سال پیش کشف شده بود. همچنین محققان نوع دیگری زنبور از نژاد ایتالیایی در این مکان یافتند که تا پیش از این وجود آن در اتریش مشاهده نشده بود.

مسیر جدیدی تراموای وین قرار است با گونه‌های گیاهی بومی پوشیده شود تا در جذب بیشتر حشرات و زنبورها کمک کند علاوه بر این قرار است شرایط "ریزاقلیم" در فضای سبز موجود پیاده شود و کوتاه کردن چمن‌ها به ندرت صورت گیرد.

ایجاد مسیر سبز تراموا برای افزایش تنوع زیستی در اتریش

کد خبر 517169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.